Aeroportul Kogălniceanu, propus spre descentralizare administrativă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
După modelul Portului Constanţa

Aeroportul Kogălniceanu, propus spre descentralizare administrativă

Justiție 26 Octombrie 2012 / 00:00 657 accesări

Consiliul Judeţean Constanţa (CJC), împreună cu parlamentarii constănţeni, va iniţia în perioada următoare un proiect de lege prin care acţiunile deţinute de Ministerul Transporturilor la Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu (AIMK) să treacă la CJC. „Trebuie să existe o strategie şi în ceea ce priveşte tarifele şi în ceea ce priveşte traficul de persoane şi de mărfuri. De când CJC este acţionar cu 20% la aeroport, au fost aduse la Kogălniceanu companii de renume, cum este Ryanair, care au mărit traficul pe aeroport, ajungând la 280.000 de pasageri pe an, de la 34.000 cât era înainte de preluarea acţiunilor de către CJC”, a declarat preşedintele CJC, Nicuşor Constantinescu. De altfel, la nivel naţional, mai sunt doar trei aeroporturi, în afară de „Henri Coandă”, unde Ministerul este acţionar, restul fiind toate în administrarea autorităţilor locale. El a precizat că, în prezent, Ministerul Transporturilor deţine 60% din acţiunile AIMK, care ar trebui să ajungă la CJC, restul de 20% urmând să rămână la Fondul Proprietatea. „Dacă vom reuşi acest lucru, vom putea implementa mult mai multe programe şi vom putea avea astfel fonduri pentru diferitele programe judeţene pe care le derulează CJC”, a explicat preşedintele CJC. Constantinescu a completat spunând că este normal ca atât Portul Constanţa cât şi AIMK să fie administrate de autorităţile locale. „În toate ţările UE, porturile ţin de autorităţile locale, numai în România sunt controlate de stat. Olanda, Germania, Portugalia, Spania pot, prin autorităţile locale, să administreze porturile sau aeroporturile, numai în România nu se poate. Sperăm ca, după 9 decembrie, cu un Guvern USL şi cu majoritate în Parlament, să ducem la bun sfârşit descentralizarea”, a spus preşedintele CJC.



12