Urmând reţeta consacrată deja, de înstrăinare a bunurilor statului către terţe firme, patronate de rude, prieteni, cunoştinţe, secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor Marin Anton a încercat să se facă stăpân peste cele două nave feribot din cadrul Societăţii CFR Marfă - filiala Transport Maritim şi de Coastă CFR Feribot Constanţa. Marin Anton a încercat, împreună cu omul de afaceri Dan Filimon, să pună la cale vânzarea şi exploatarea în regie proprie a singurelor feriboturi româneşti, navele Eforie şi Mangalia. Motivul oficial era rentabilizarea CFR Feribot. Secretarul de stat a făcut mai multe eforturi în acest sens, culminând chiar cu forţarea obţinerii, în 2009, a unei hotărâri de Guvern care să scoată navele de sub controlul direct al CFR Marfă şi să le transfere Ministerului Transporturilor, de unde să fie plasate, mai departe, unei firme greceşti controlate de Dan Filimon. Trecerea celor două nave de la societatea constănţeană la cea grecească urma să se facă la preţul de fier vechi al acestora, după ce omul de afaceri Filimon obţinuse deja finanţarea necesară reamenajării şi reutilării lor, adică aproximativ 1,5 milioane de euro (bani pe care Ministerul Transporturilor nu i-a găsit nicăieri).
LĂSATE SĂ RUGINEASCĂ.În urmă cu trei ani, când actele navelor au expirat, s-a mai încercat vinderea lor, dar Consiliul Suprem de Apărare a Ţării s-a opus, considerându-le „dotări strategice din punct de vedere militar“ şi a decis să fie menţinute în stare de funcţiune. Din acest motiv, eforturile făcute de secretarul de stat pentru preluarea celor două feriboturi au ridicat semne de întrebare. În urma cercetărilor, intenţiile sale au ieşit la iveală, Marin Anton fiind transferat, pe aceeaşi funcţie, în cadrul Ministerului Mediului şi Pădurilor. Având în vedere planurile secretarului de stat, este mai uşor de înţeles situaţia actuală din cadrul CFR Feribot, unde salariaţii nu şi-au primit salariile pe ultimele cinci luni. Mai mult, se explică şi faptul că, deşi existau comenzi pentru cele două nave (potrivit sindicaliştilor din cadrul societăţii), actele acestora nu au mai fost înnoite nici până în prezent, feriboturile Mangalia şi Eforie fiind lăsate să ruginească. „Este posibil ca în tot acest timp să se încerce privatizarea navelor la un preţ modic. Ce ne deranjează, însă, pe noi, este faptul că am fost traşi pe dreapta şi nu am fost lăsaţi să muncim”, a declarat liderul sindical din cadrul CFR Feribot, Florin Ghionea. Angajaţii societăţii au consultat un avocat şi se pregătesc să dea în judecată angajatorul, pentru a-şi recupera salariile restante.