O lege din New York ce obligă lanţurile de restaurante de tip fast-food din oraş să afişeze numărul de calorii a produselor pe care le comercializează nu a contribuit la modificarea preferinţelor alimentare ale consumatorilor cu venituri mici. Un studiu publicat în SUA, efectuat de cercetătorii universităţilor New York şi Yale, a demonstrat faptul că, dintre cele 1.156 de persoane cu venituri mici participante la cercetare, doar jumătate au remarcat faptul că pe etichetele produselor alimentare este publicat numărul de calorii. De asemenea, doar un sfert dintre cei care au remarcat acest detaliu au ţinut cont de informaţii în momentul în care şi-au comandat prînzul.
New York a fost primul mare oraş american care a impus această lege referitoare la publicarea numărului de calorii, dorind să promoveze alimentaţia sănătoasă şi să combată obezitatea, considerată un adevărat flagel naţional în SUA. S-a descoperit însă că 27,7% dintre cei care au văzut etichetele cu numărul de calorii, în New York, au afirmat că au fost influenţaţi în alegerile lor. Nu s-a remarcat nicio schimbare în privinţa numărului de calorii pe care oamenii le-au consumat după punerea în practică a afişajului caloric. “Încurajăm efectuarea altor studii despre rolul afişajului caloric şi acordarea unei atenţii mai mari evaluării şi implementării unor măsuri practice împotriva obezităţii”, au conchis cercetătorii americani.