Într-un timp foarte scurt de când a preluat fosta unitate militară din localitate, primarul comunei Lumina, Dumitru Chiru, a dat în folosinţă două dintre clădiri, în aşa fel încât serviciile de bază să le fie aduse la îndemână locuitorilor din zonă. Mai exact, administraţia locală a amenajat într-una dintre clădirile fostei unităţi militare o sală în care copiii, cadrele didactice şi angajaţii Primăriei servesc masa de prânz. O altă clădire a fost amenajată de administraţia locală pentru înfiinţarea unei şcoli generale cu program after-school. Proiectul a fost demarat după ce mai mulţi părinţi au solicitat înfiinţarea unei astfel de unităţi de învăţământ. „Aveam această clădire şi am zis să profităm de faptul că avem spaţiu pentru a veni în sprijinul părinţilor care nu au unde să-şi lase copiii până se întorc de la serviciu. În plus, zona în care se află fosta UM s-a modernizat şi dezvoltat, fiind construite foarte multe case“, a declarat Dumitru Chiru, completând că în zonă au fost concesionate 200 de loturi de teren pentru construcţia de locuinţe. Mai mult, copiii care locuiau în această zonă erau nevoiţi să străbată o distanţă foarte lungă până când ajungeau la şcoala din centrul comunei pentru a participa la cursuri. „În câţiva ani, la această şcoală vor învăţa numai copii din zona unităţii militare“, a completat primarul.
Pe de altă parte, bucuria părinţilor şi a cadrelor didactice este foarte mare, atât pentru că cei mici au un spaţiu civilizat şi igienic în care să mănânce la prânz, dar şi pentru că nu sunt nevoiţi să apeleze la servicii de catering. „Este idealul unui astfel de proiect. Au ocazia să mănânce la fel ca acasă. Atât noi cât şi părinţii suntem consultaţi în privinţa meniului, lucru care contează foarte mult“, a declarat Rodica Mancer, învăţător la after school. Pe de altă parte, în privinţa proiectului after school ea a spus că este un lucru foarte bun, pentru că atunci când pleacă spre casă copiii nu trebuie să-şi mai pregătească lecţiile pentru a doua zi, fiindcă le fac la şcoală. „Vestea bună este că putem lucra diferenţiat cu ei, după puterea fiecăruia de a învăţa şi ştim că au înţeles tot ce le-am spus. Mai mult, ei nu pleacă obosiţi acasă pentru că activităţile de învăţare sunt antrenante, nu plicticoase“, a mai spus învăţătoarea.