Agenția națională de știri a Serbiei, Tanjug, și-a încetat activitatea, după eșecul a două încercări de privatizare, dar deocamdată nu este clar dacă ea va fi închisă definitiv, transmit agențiile internaționale de presă. Potrivit unui anunț al Guvernului sârb, legea ce reglementa operațiunile Societății Publice Tanjug a expirat pe 31 octombrie. Toți angajații vor primi mai multe salarii și vor fi plătiți pentru activitatea lor până la publicarea deciziei Guvernului cu privire la consecințele legale ale închiderii societății. ”Nu știm ce va urma. Noi venim în continuare la lucru până când vor închide ușa. Este scandalos că suntem lăsați în voia sorții și nu știm dacă vom fi ajutați sau lăsați să cădem”, a declarat, pentru agenția DPA, unul dintre angajați.
Guvernul de la Belgrad a anunțat, în luna iunie, privatizarea a 38 de instituții media, inclusiv agenția Tanjug, al cărei capital social a fost evaluat la 761.000 de euro, aceasta fiind și valoarea de pornire a primei licitații, care s-a desfășurat în luna august. Dar niciun cumpărător nu s-a arătat interesat, astfel că Guvernul a organizat o nouă licitație, în octombrie, cu un preț de pornire diminuat semnificativ, de 380.467 de euro, însă nici de această dată nu s-a reușit privatizarea agenției.
Agenția Tanjug a fost creată în anul 1943, de către partizanii comuniști iugoslavi, devenind agenția națională de presă a Iugoslaviei, în anul 1945, și a rămas agenția națională a Serbiei, după destrămarea federației. În timpul Războiului Rece a fost o importantă sursă de informare despre blocul comunist. În prezent, ea are circa 200 de angajați și difuzează, în fiecare an, aproximativ 365.000 de știri. Dispune de o arhivă de fotografii cu circa 3,5 milioane de negative, precum și de o importantă arhivă de texte strânse de-a lungul vremii.
Citește și:
Traficul de mărfuri dintre România și Serbia a crescut cu peste 60%