Agenții de turism suspectate de practici anticoncurențiale

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ce spune ANAT

Agenții de turism suspectate de practici anticoncurențiale

Turism 18 Aprilie 2016 / 17:38 806 accesări

Consiliul Concurenței (CC) a declanșat prima investigație, în urma unor informații primite printr-o sesizare anonimă înregistrată pe Platforma avertizorilor de concurență, și analizează o posibilă încălcare a regulilor de concurență pe piața comercializării produselor turistice și pachetelor de servicii. Autoritatea de concurenţă suspectează agenţiile de turism că îşi coordonează politicile comerciale în scopul impunerii unui nivel minim de preţ de vânzare a produselor turistice şi/sau pachetelor de servicii turistice şi al menținerii unui status-quo pe piaţă, începând cu 2013. În cadrul investigaţiei, CC a efectuat inspecţii inopinate la sediile și punctele de lucru ale mai multor companii active pe piaţa serviciilor turistice. Documentele ridicate în cadrul acestor inspecţii se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice investigaţiei. Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial. ”Efectuarea acestor inspecţii nu reprezintă o antepronunţare a CC în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor investigate şi nici în ceea ce priveşte rezultatul final al investigaţiei declanşate”, se arată într-un comunicat al CC.

CE SPUNE ANAT La rândul lor, reprezentanții Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) au transmis un comunicat în care au anunțat că își declară întreaga disponibilitate pentru a clarifica aspectele verificate de către CC. ”În urma acestei verificări, ne dorim să identificăm împreună soluții de reducere a numărului de falimente de agenții de turism, acest aspect fiind în beneficiul consumatorilor de produse turistice din România, consumatori în sprijinul cărora acționează, în principal, și CC”, precizează reprezentanții ANAT într-un comunicat. În același document se spune că asociația se preocupă și de alte aspecte menite să instituie în România o piață a agențiilor de turism cu adevărat eficientă și concurențială, aptă să asigure consumatorilor servicii calitative într-o manieră durabilă. ”ANAT și membrii săi au acționat mereu în spiritul unui mediu puternic concurențial și nu au participat niciodată la înțelegeri anticoncurențiale, verificarea demarată de către CC oferindu-ne posibilitatea de a dovedi acest lucru”, se mai arată în document.



12