Printr-un proiect elaborat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), operatorii economici care desfăşoară activităţi de prestări servicii ar putea fi obligaţi să informeze consumatorii corect şi complet, prin contractul preformulat, asupra drepturilor acestora. Astfel, orice contract preformulat, încheiat între operatorii economici şi consumatori, avînd ca obiect prestarea de servicii, trebuie să cuprindă clauze contractuale redactate într-o formă clară, fără echivoc, precum şi informaţii complete şi precise. În cadrul contractului preformulat de către operatorul economic prestator de servicii trebuie să existe informaţii referitoare la momentul începerii şi cel al încetării contractului, cu posibilitatea denunţării unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fără perceperea unor costuri suplimentare dacă rezilierea se solicită din culpa operatorului economic. Contractul mai trebuie să stabilească faptul că notificarea în scris a consumatorilor trebuie făcută cu minim 15 zile înainte de întreruperea sau încetarea furnizării serviciului respectiv, dar şi modalitatea de penalizare în cazul în care operatorii nu respectă termenele sau parametrii de calitate. Astfel, consumatorii ar trebui să mai primească informaţii complete despre condiţiile de despăgubire în cazul în care aceştia au suferit pagube din culpa operatorilor economici, dar şi despre posibilitea de a refuza prelucrarea datelor personale în scop de marketing. Dacă proiectul va fi aprobat, consumatorii trebuie anunţaţi şi dacă urmează să se producă modificări unilaterale în condiţiile referitoare la prestarea serviciului de către operatorul economic. În cazul nerespectării prevederilor legale, contravenţiile constatate de reprezentanţii împuterniciţi ai ANPC pot fi de la 500 la 7.000 de lei.