Agenţii economici pot folosi facturile electronice

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
De la 1 ianuarie 2008

Agenţii economici pot folosi facturile electronice

Economie 03 August 2007 / 00:00 1063 accesări

Facturile, bonurile fiscale şi chitanţele pot fi emise şi în forma electronică, potrivit Legii nr. 260/2007, publicată în Monitorul Oficicial din 27 iulie 2007. Actul normativ stabileşte şi condiţiile prin care se poate face facturarea electronică, astfel că emitentul unei astfel de chitanţe trebuie, în primul rînd, să utilizeze un sistem informatic omologat de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei. “Sînt operaţiuni moderne care nu aveau nicio încadrare. Normele metodologice vor apărea în termen de 60 de zile, legea urmînd să fie aplicată de la 1 ianuarie 2008”, a declarat Dan Dulliu, şef Birou Autorizări şi Supraveghere Fiscală din cadrul DGFP Constanţa.

Potrivit specialiştilor, implementarea unei soluţii de “dematerializare“ a documentelor de importanţă critică (facturi, contracte, ordine de plată, formulare cu caracter special etc.) aduce numeroase beneficii organizaţiilor: scăderea masivă a costurilor, creşterea nivelului de securitate şi de confidenţialitate a documentelor, eficientizarea proceselor prin eliminarea hîrtiei şi a efortului de stocare şi transmisie a acesteia. Nu se modifică procesul de afacere, ci este virtualizat complet. În acelaşi timp, se simplifică relaţiile între parteneri-bancă-organe de control financiar.

Firmele fără computer vor avea probleme

Patronii văd cu ochi buni noua modalitate de emitere a facturilor şi spun că probleme ar putea întîmpina microîntreprinderile care nu sînt dotate cu PC-uri.”Un astfel de act normativ este necesar şi marchează un pas către normalitate. Trebuie văzut însă care vor fi costurile pentru microîntreprinderile care nu au calculatoare. Este necesară o notă de impact economic şi social“, apreciază Ovidiu Nicolescu, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii (CNIPMMR). Potrivit acestuia, trecerea la factura electronică va accelera viteza de circulaţie a facturilor şi, implicit, a banilor, determinînd creşteri ale cifrelor de afaceri.

Oamenii de afaceri consideră că trecerea la facturarea electronică va presupune şi o compatibilizare cu sistemele existente deja în Comunitatea Europeană. De asemenea, cel care va folosi un astfel de sistem de facturare trebuie să dispună de mijloace tehnice şi umane corespunzătoare pentru garantarea securităţii, fiabilităţii şi continuităţii serviciilor de prelucrare a datelor în formă electronică. Ca ultimă condiţie, emitentul mai trebuie să utilizeze sisteme omologate pentru arhivarea de facturi în formă electronică, ce sînt în conformitate cu prevederile Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică.

Taguri articol


12