Numai 72.000 din cei 500.000 de agenţi economici din România au ales să depună online declaraţia 112, restul preferând să meargă la ghişeele Agenţiei Naţionale de Administrare Fsicală (ANAF). Ei mai au şase luni ca să se dezobişnuiască de vechile obiceiuri, întrucât varianta electronică va deveni singura modalitate acceptată de autorităţi de la 25 iulie 2011. „Până în prezent şi-au depus declaraţiile fiscale prin metoda depunerii online peste 72.000 de agenţi economici, utilizând aproximativ 17.000 de certificate digitale autorizate”, a declarat vicepreşedintele ANAF, Mihai Gogancea Vătăşoiu. Pentru a putea depune declaraţiile fiscale online, agentul economic trebuie să deţină un certificat calificat pe numele persoanei care depune documentele sau să apeleze la o firmă de contabilitate care deţine un astfel de certificat. Acestea pot fi procurate de la una din cele trei firme autorizate de stat, CertSign, DigiSign sau Trans Sped. Preţul unui certificat digital este de circa 250 lei, însă Ministerul Finanţelor vrea să le ieftinească în acest an, la 25 - 30 euro. Certificatul se obţine în cel mult 24 de ore de la depunerea actelor necesare. „Nu credem că va fi o piaţă cu mai mult de cinci jucători, deoarece cerinţele legale şi cele care ţin de îndeplinirea standardelor internaţionale şi normativelor europene sunt foarte stricte. Îndeplinirea lor cere efort continuu, specialişti şi investiţii permanente. Nu trebuie uitat că, la nivel mondial, sunt doar 110 de companii care emit certificate digitale îndeplinind standardele de securitate”, spune directorul general al CertSign, Nicolae Ghibu.