Agenţiile de turism, o afacere neprofitabilă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Agenţiile de turism, o afacere neprofitabilă

Justiție 21 Septembrie 2010 / 00:00 408 accesări

Cele mai mari agenţii de turism din România şi-au redus, anul trecut, atât veniturile, cât şi profiturile, volumul total al afacerilor primelor 100 de companii din domeniu scăzând cu peste 22% în 2009, la 2,38 miliarde de lei, potrivit datelor raportate de firme. Afacerile marilor agenţii de turism au scăzut anul trecut, în medie, între 10% şi 50%, în dimp ce profiturile s-au diminuat mult mai drastic, scăzând de două, trei sau chiar opt ori comparativ cu anul 2008. Primele 100 de agenţii din România, după cifra de afaceri, au avut anul trecut încasări cumulate de 2,384 miliarde lei (circa 567 milioane euro), în scădere, calculat în lei, cu peste 22% faţă de rezultatele de 3,063 miliarde (850 milioane euro ) obţinute în anul 2009. Calculată în euro, scăderea faţă de 2008 depăşeşte 33%. Reprezentanţii agenţiilor explică reducerea vânzărilor prin scăderile veniturilor populaţiei, afectată de criza economică, dar şi prin scăderea numărului călătoriilor de afaceri ale reprezentanţilor firmelor. Aceştia spun că profiturile au fost afectate mai mult decât vânzările deoarece la agenţiile de turism comisionul este mic, respectiv 3-5%, iar în momentul în care scad vânzările, agenţiile de turism taie în primul rând din comision. Dacă primele 15 agenţii din punct de vedere al cifrei de afaceri aveau la finele lui 2008 un număr de 1.221 de angajaţi, la sfârşitul lui 2009 numărul acestora scăzuse cu 13%, la 1.060 de persoane. Happy Tour, cea mai mare agenţie de turism din România, din punct de vedere al cifrei de afaceri, şi-a păstrat poziţia şi în 2009. Cifra de afaceri a firmei deţintute de un fond de investiţii spaniol a scăzut, însă, anul trecut cu 34,06%, la 121,4 milioane de lei, iar profitul net s-a diminuat de peste 6,5 ori, la 1,1 milioane lei.

Taguri articol


12