Patronatul agenţiilor de turism din România intenţionează să iniţieze în acest an un sistem de monitorizare şi clasificare a managementului şi serviciilor din hoteluri, în baza căruia vor fi identificate unităţile de cazare agreate de Asociaţie. Primele hoteluri monitorizate vor fi cele de pe litoral. Patronatul spune că iniţiativa agenţiilor de turism are ca scop stabilirea unei comunicări mai bune între hotelieri şi clienţi. Adrian Voican, membru în conducerea Patronatului Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), atrage atenţia că \"acest concept nu vrea să concureze Ministerul Turismului cu o altă clasificare. Zidurile şi încăperile hotelurilor vor fi clasificate în continuare de minister, noi vom monitoriza doar calitatea managementului şi serviciilor. Sperăm ca sistemul să determine o emulaţie prin care hotelierii să vrea să fie agreaţi, iar nivelul serviciilor să crească în beneficiul clienţilor\". El a precizat că noul sistem va fi elaborat de comisia de turism intern a Asociaţiei. Voican a recunoscut că ANAT nu a stabilit deocamdată criteriile prin care hotelurile vor fi clasificate, însă a susţinut că o decizie în acest sens va fi luată în octombrie.