„Agon”, eveniment coregrafic de excepţie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Premieră pe scena constănţeană. Teatrul „Oleg Danovski”

„Agon”, eveniment coregrafic de excepţie

Cultură 13 Mai 2011 / 00:00 747 accesări

Un eveniment coregrafic de excepţie, în premieră pe scena constănţeană, va avea loc în această duminică, cu începere de la ora 19.00, în sala Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”. Este vorba despre baletul neoclasic „Agon”, pe muzica lui Rene Aubry, având coregrafia, regia şi scenografia realizate de Horaţiu Cherecheş, asistenţa de regie fiind semnată de Monica Cherecheş şi Elisabeth Pândichi Lux. Spectacolul îi va aduce în faţa publicului de la malul mării, în roluri solistice, pe: Rie Aoyagi - Japonia, Amalia Mândruţiu, Irina Ganea Mihaiu, Kanoko Suzuki - Japonia, Delia Luca, Laima Costea, Horaţiu Cherecheş, Adrian Mihaiu, Sergiu Dan, Mihai Pâslaru şi Claudiu Dan. „Suntem 11 balerini, puţini, dar... buni! Nu a mai fost niciodată un astfel de spectacol la Constanţa, eu sper să placă tuturor celor care vor veni duminică seară”, a declarat Horaţiu Cherecheş.

„Agon” semnifică noţiunea de competiţie, de conflict, de înfruntare a destinului sau a propriilor limite, motiv pentru care tema coregrafiei acestui proiect se bazează pe elemente de amploare tehnică, de perfecţiune estetică, de duet ale baletului clasic, de îmbinare inedită a mişcării şi decorului în vederea transmiterii fiorului artistic al temei. Creatorul acestui spectacol, Horaţiu Cherecheş, precizează: „Agon doreşte promovarea şi punerea în valoare a noilor concepţii coregrafice actuale, care se bazează pe transpunerea ideii artistice într-o formă novatoare, bazată pe elemente surprinzătoare ale modalităţii de îmbinare a decorului inedit şi a elementelor de coregrafie neoclasice, cu profesionalismul şi perfecţiunea balerinilor profesionişti”.

Lucrarea are ca laitmotiv faptul că indivizi diferiţi, cu aceleaşi năzuinţe şi aspiraţii spre fericire şi perfecţiune sunt prinşi, deseori, în avântul şi visarea lor, în lucrarea păianjenului şi în pânza de păianjen care reprezintă „frâna” acţiunilor noastre spre perfecţiune. „Suntem prinşi, deseori, în mrejele păianjenului, ale realului cotidian şi în pânza acestuia, respectiv în multitudinea de probleme şi imperfecţiuni ale vieţii de fiecare zi, care ne opreşte din ascensiunea şi năzuinţa noastră spre perfecţiune şi ne trezeşte la realitatea multiplelor condiţionări prezente în lumea reală în care trăim”, mai spune Horaţiu Cherecheş.

Temele abordate conduc la ideea de unitate, de vremelnicie, prietenie şi uitare, de pioşenie, de senzualitate, de ură şi iubire, de forţă şi aspiraţie spre perfecţiune a sufletului fiecărui individ în parte, a fiecărei persoane libere şi conştiente. De asemenea, personalitatea fiecăruia este potenţată prin diferite culori şi simbolistica acestora, de care s-a ţinut cont, de altfel, şi la crearea costumelor şi a luminilor din scenă, sugerând starea emoţională a coregrafiei.

După trei săptămâni de repetiţii intense, ieri, la teatru, s-a desfăşurat repetiţia generală cu lumini, decor şi costume. Horaţiu Cherecheş, cel care are o contribuţie multiplă la realizarea acestui eveniment coregrafic, a ţinut să precizeze: „Îi mulţumesc din suflet, pentru tot ajutorul acordat, soţiei mele, Monica Cherecheş, pe care o iubesc şi o stimez. Ea a fost persoana care a repetat coregrafia creată de mine şi a fost un sfetnic bun în realizarea acestui spectacol, care sper să placă tuturor. Ţin să le mulţumesc balerinilor şi tuturor celor care sunt în culise, personalului tehnic, pentru realizarea acestui spectacol şi, nu în ultimul rând, directorului Teatrului „Oleg Danovski”, Daniela Vlădescu, care, după citirea proiectului, şi-a dat acordul pentru punerea în scenă”. Constănţenii sunt aşteptaţi, duminică seară, la acest balet cu profunde valenţe filosofice şi care poartă girul profesionalismului unor artişti recunoscuţi naţional şi internaţional.



12