Ai comandat produse de Black Friday de pe internet? Trebuie să știi asta...

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ai comandat produse de Black Friday de pe internet? Trebuie să știi asta...

Social 09 Decembrie 2015 / 16:33 784 accesări

Cu toate că ai fost atent la ce produse să adaugi în coș de Black Friday, trebuie să fii atent și la ce se întâmplă după, ne avertizează cei de la Centrul European al Consumatorilor din România. Procesul de achiziție nu s-a terminat în momentul în care ai plasat comanda pe site. Ai grijă când îți sunt livrate produsele și în ce stare sunt ele. Iar dacă termenele de livrare nu sunt respectate sau produsul nu este conform cu ceea ce ai comandat, trebuie să știi că ai anumite drepturi.

Sute de mii de români și-au cumpărat produse de Black Friday, iar majoritatea au preferat mediul online pentru a plasa comenzile. Cât durează până intri efectiv în posesia bunurilor cumpărate sau ce poți face dacă nu îți convine produsul adus de curier - acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care ne răspund specialiștii Centrului European al Consumatorilor din România (ECC România). Dacă ai făcut achizițiile online, comerciantul trebuie să-ți livreze produsul în termen de cel mult 30 de zile de la data la care ai transmis comanda. În practică însă, termenul este de obicei mai mic, iar acest lucru este stabilit de către comerciant pe site sau îți este comunicat la momentul confirmării comezii. În cazul în care vânzătorul nu ți-a livrat produsele în momentul convenit cu tine, în cel menționat pe site ori în comandă sau în maximum 30 de zile, poți solicita ca livrarea să fie efectuată într-un nou termen, suplimentar față de cel nerespectat anterior, stabilit de comun acord cu agentul economic, spun specialiștii. Dacă nici de data asta nu îți primești comanda, îl poți obliga pe comerciant să îți ramburseze fără întârzieri nejustificate toate sumele plătite, în decurs de cel mult 7 zile.
CE SĂ FACI DACĂ AI PRIMIT PRODUSE DETERIORATE Dacă produsul este deteriorat sau distrus înainte de a ajunge la tine, agentul economic este cel care suportă pierderea. În acest caz, legea îți dă dreptul să soliciți un nou produs sau să renunți la contract. Atenție! Este indicat să deschizi coletul în prezența curierului, dacă este posibil, și să inspectezi produsul. Dacă acesta prezintă urme de lovire sau alte defecte vizibile, îl poți refuza, menționând pe documentele de transport motivul. Dacă nu este posibil să verifici produsul în prezența curierului, inspectează-l cât mai curând posibil, fotografiază ambalajul și produsul și informează vânzătorul imediat asupra eventualelor probleme. În același timp, poți trimite o reclamație către compania de curierat.
NU AI NEVOIE DE MOTIV CA SĂ RENUNȚI LA PRODUS ÎN TERMEN DE 14 ZILE În cazul comenzilor online, legea stabilește un termen de 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului în care poți renunța la achiziție, fără a oferi vreun motiv și fără costuri suplimentare. Îți poți exercita dreptul de retragere fie completând un formular pus la dispoziție de profesionist (de regulă, online), fie trimițând un mesaj din care să reiasă clar intenția ta și în care să specifici identitatea ta, numărul și data comenzii, produsul și prețul plătit. Produsul îl poți trimite înapoi pe cont propriu, conform instrucțiunilor de pe site-ul de unde ai făcut achiziția, sau poți aștepta să fie preluat de către agentul economic, în unele cazuri gratuit. În cazul în care alegi să trimiți produsul pe cont propriu și plătești curierul pentru returul produsului, nu ai dreptul de a solicita rambursarea acestei sume. După ce ai completat formularul privind retragerea din contract și ai trimis produsul înapoi, comerciantul este obligat să returneze suma pe care ai plătit-o pentru produs (inclusiv costurile de expediere către tine) în termen de maximum 14 zile.



12