Noul avion prezidenţial al Franţei va decola la toamnă. Investiţiile pentru achiziţionarea şi recondiţionarea aparatului, cumpărat la mâna a doua, au stârnit o amplă polemică în presă. Ceea ce este sigur, însă, este că Nicolas Sarkozy va avea propriul său Air Sarko One, după imaginea lui Air Force One al preşedintelui SUA, Barack Obama. Un Airbus 330 cumpărat la mâna a doua, complet reechipat, cu o autonomie de până la 12.000 de kilometri, care zboară fără să realimenteze de la Paris la Tokio sau de la Lima la Jakarta. Preţul a fost de 156 de milioane de euro. O sumă care va fi acoperită din vânzarea, estimată la 60 de milioane de euro, a două avioane A-319 folosite în prezent pentru deplasările oficiale şi care au fost cumpărate noi, în epoca coabitării preşedintelui Jacques Chirac cu premierul socialist, Lionel Jospin. Cu unul dintre aceste avioane se deplasa în mod obişnuit preşedintele Sarkozy, dar autonomia de zbor este limitată la 7.000 de kilometri şi de multe ori când preşedintele trebuie să plece în Japonia sau Noua Caledonie trebuie să facă două escale, dintre care una obligatorie în Siberia.
Decizia a fost luată de liderul francez la puţin timp după venirea sa la preşedinţie, în 2007, iar lucrările de recondiţionare a aparatului A-330-200, cumpărat de la Air Caraibe, cu 45.000 ore de zbor la activ, s-au prelungit 15 luni. Primele zboruri de probă s-au făcut la începutul lui iulie şi de atunci s-a declanşat polemica privind cerinţele preşedintelui. Palatul Elysee a fost nevoit să dezmintă că avionul ar fi dotat cu o cadă de baie şi un cuptor pentru pizza, cum remarcaseră unele ziare, care apoi au revenit spunând că s-a renunţat la ele doar din motive logistice. În orice caz, avionul va avea o cameră cu pat dublu, o baie cu duş, un birou, o sală de operaţii şi o sală de conferinţe cu o masă pentru 11 persoane. Capacitatea a fost redusă de la 324 de pasageri la 60. Un avion VIP, pe care presa sarcastică nu a ezitat să-l boteze ”Air Bling-Bling One”.