Ajungi la Urgenţă, ai nemulţumiri, te plângi în... chestionar!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Plouă cu nemulţumiri În aprilie şi mai

Ajungi la Urgenţă, ai nemulţumiri, te plângi în... chestionar!

Sănătate 20 Ianuarie 2014 / 00:00 534 accesări

Unităţile de Primire a Urgenţelor (UPU) din cadrul marilor spitale sunt, poate, cele mai reclamate obiective sanitare. Personalul medical are o misiune extrem de grea: să mulţumească pe toată lumea în timp-record. Puţini sunt cei care înţeleg că pacienţii sunt preluaţi în funcţie de gravitatea situaţiei, deseori nerespectându-se timpul de sosire. “În niciun caz nu preluăm cazurile ca la… piaţă. Cine ajunge primul este primul văzut”, spune un medic de medicină de urgenţă. Dacă UPU sunt foarte aglomerate, evident, şi timpul de aşteptare este tot mai mare, însă nimeni nu are de suferit. Personalul de specialitate se asigură că pacienţii care sunt lăsaţi să aştepte nu au vieţile în pericol, fapt care li se şi explică. Însă sunt puţin cei care înţeleg. Astfel că, la adresa UPU, reclamaţiile sunt în număr tot mai mare.

Secretarul de Stat în Ministerul Sănătăţii (MS), dr. Raed Arafat, a anunţat ieri, după reuniunea Comisiei Naţionale de Medicină de Urgenţă, că în curând va începe efectuarea unui sondaj în rândul pacienţilor, pentru a se identifica motivele nemulţumirii acestora în privinţa timpilor de aşteptare la UPU. “Ca să avem o idee clară despre ce se întâmplă, a fost lucrat un formular care va fi definitivat în următoarea săptămână şi vom începe să facem evaluări cu personal neutru, adică din afara unităţilor de primiri urgenţe, care se va deplasa şi va colecta date de la pacienţi - părerea lor despre sectorul de primiri urgenţe, care este situaţia, ce i-a nemulţumit, ce i-a mulţumit”, a spus dr. Raed Arafat, care a precizat că sondajul va fi efectuat în lunile aprilie şi mai.

Taguri articol


12