Ajutoare de minimis pentru cooperative

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ajutoare de minimis pentru cooperative

Economie 05 Octombrie 2009 / 00:00 365 accesări

Întreprinderile mici şi mijlocii din domeniul cooperaţiei au fost incluse în categoria firmelor care vor beneficia, în intervalul 2009-2011, de ajutoare financiare de minimis nerambursabile pentru dezvoltarea activităţii, în sumă cumulată de 100 milioane euro, a anunţat, sîmbătă, premierul Emil Boc. Decizia a fost luată în şedinţa de sîmbătă a Guvernului, ca urmare a numărului foarte mare de cereri primite din partea acestor firme. Întreprinderile mici şi mijlocii pot primi ajutoare financiare de minimis nerambursabile în sumă totală de 100 milioane euro, din care 20 milioane euro în 2009, 40 milioane euro în 2010 şi 40 milioane euro în 2011. Pentru aprobarea cererii, firma trebuie să prezinte un plan de investiţii care să indice modul de utilizare a sumelor solicitate. În vederea obţinerii acordului de principiu pentru finanţare din partea ministerului, micul întreprinzător trebuie să-şi constituie un dosar, în care planul de investiţii este esenţial. Acest plan trebuie însoţit de un studiu tehnico-economic din care să rezulte viabilitatea proiectului. Alături de acestea sînt obligatorii o serie de documente justificative, privind acordarea de ajutoare de minimis pentru dezvoltarea sau modernizarea întreprinderilor. Printre aceste documente se numără certificatul fiscal din care să rezulte că respectiva companie nu înregistrează debite restante, precum şi declaraţii pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii că firma nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutoare de stat pe alte scheme de minimis de la alţi furnizori de ajutor de stat pe aceleaşi costuri eligibile ale investiţiei pentru care s-a solicitat ajutor în condiţiile actualei legi. Întreprinderile beneficiare de ajutor de minimis au obligaţia să transmită Ministerului Finanţelor Publice anual, timp de 3 ani de la realizarea investiţiei, o raportare privind efectele finanţării prin completarea unui formular. Transmiterea acestui formular de raportare se face pînă la data de 1 iunie a anului în curs pentru anul precedent. Reprezentanţii Ministerului Finanţelor Publice vor verifica anual, pe o perioadă de 5 ani de la finalizarea investiţiei, respectarea condiţiilor referitoare la durata minimă de menţinere a investiţiei. Ministerul Finanţelor Publice, prin Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat are obligaţia de a face publică, pe site-ul său, epuizarea bugetului anual alocat pentru această schemă, dată de la care nu se mai înregistrează Cereri de acord de principiu pentru finanţare. Firmele interesate pot accesa „Ghidul solicitantului“ de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, secţiunea „Noutăţi“ (www.mfinante.ro).

Taguri articol


12