Guvernul a decis, marţi, ca plata unor ajutoare de urgenţă pentru sprijinirea angajaţilor Oltchim să fie efectuată într-o singură tranşă, în luna decembrie, motivând că nu a fost „suficient timp“ pentru realizarea tuturor procedurilor administrative care să permită plata primei tranşe înainte de ultima lună a anului. Amintim că, în urmă cu trei săptămâni, Guvernul a decis să acorde ajutoare sociale pentru 522 de angajaţi Oltchim al căror venit mediu lunar pe membru de familie este mai mic decât 786 lei şi care nu deţin în proprietate alte locuinţe în afara celei de domiciliu, terenuri cu potenţial productiv sau utilaje agricole ori de prelucrare a lemnului. În cadrul combinatului Oltchim lucrează 3.353 angajaţi. Anterior, Guvernul hotărâse ca angajaţii Oltchim să primească ajutoare sociale de urgenţă în sumă de câte 1.400 lei, în două tranşe, din fondurile Ministerului Muncii, pentru a preveni noi probleme sociale. În şedinţa de marţi însă, Guvernul a adoptat o hotărâre prin care plata unor ajutoare de urgenţă pentru sprijinirea materială a familiilor salariaţilor de la Oltchim se va face într-o singură tranşă, în decembrie 2012. Producţia la combinatul Oltchim a fost reluată, joia trecută, la instalaţia de electroliză cu membrană, iar în două săptămâni va fi repusă în funcţiune şi electroliza cu catoni de mercur, potrivit reprezentanţilor companiei. Până în 15 noiembrie ar putea fi date salariile restante ale angajaţilor dacă situaţia economică a combinatului va permite acest lucru. Autorităţile române vor notifica oficial Comisia Europeană cu privire la un ajutor de urgenţă pentru Oltchim, de 20 milioane euro.