Ajutor umanitar pentru echipajul „navei - fantomă”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ajutor umanitar pentru echipajul „navei - fantomă”

Social 06 Aprilie 2007 / 00:00 872 accesări

Echipajul navei „Bermuda I”, arestată pe 28 februarie de către inspectorii Port State Control (PSC), din cadrul Autorităţii Navale Române (ANR), pentru zeci de deficienţe majore şi depistată cu acte false, a rămas fără mîncare şi apă potabilă. Avînd în vedere situaţia de la bordul cargoului, reprezentanţii Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) împreună cu Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (APMC) şi ANR, au dus, ieri, alimente celor şapte marinari aflaţi la bordul vaporului. Potrivit preşedintelui SLN, reprezentant ITF în România, Adrian Mihălcioiu, în ultimele două săptămîni, marinarii au mîncat numai ciorbă şi o mîncare din orez, iar pîinea le-a fost asigurată de către sindicat. „Le-am dus alimente care să le ajungă pentru următoarele două săptămîni. Pachetul conţine pîine, ouă, legume proaspete, fructe, verdeţuri, conserve de carne, de fasole şi ciorbe, 15 kg carne de pui, făină, zahăr, mălai, ulei, orez. De asemenea, le-am dus şi circa 100 litri de apă plată şi minerală”, a declarat Mihălcioiu. El a adăugat că marinarii vor să plece acasă, la familiile lor. „Aşa cum era de aşteptat au apărut şi primele probleme de sănătate ale membrilor echipajului. Unuia dintre georgieni i s-a umflat o măsea, iar la navă nu există niciun fel de medicament”, a subliniat preşedintele SLN. Mihălcioiu a precizat că acela care ocupă funcţia de comandant nu ştie ce atribuţii şi responsabilităţi are. „Interesant este cum această navă a făcut escale în aproape toate porturile de la Marea Neagră şi nicio autoritate portuară nu a făcut raport că nava este sub standard, pînă cînd inspectorii PSC din România nu au reţinut-o”, a spus Mihălcioiu.

Situaţia în care se află nava „Bermuda 1” este un caz neobişnuit pentru autorităţile portuare constănţene, iar conform actualei legislaţii navale româneşti, vaporul şi echipajul său nu cad în responsabilitatea nimănui. În prezent, ambarcaţiunea este reţinută pentru 15 deficienţe majore. Echipajul este format din şapte oameni, iar nava nu are acte de pavilion valabile. În practicile marinăreşti, în situaţia în care nava e abandonată de armator, iar echipajul e neplătit de luni de zile, ca în cazul georgienilor de pe „Bermuda 1”, comandantul cere permisiunea de intrare în port şi demarează procedura de executare a navei, vînzarea acesteia, plata marinarilor şi a cheltuielilor portuare. Pînă în prezent, comandantul cargoului nu a adresat nicio solicitare autorităţilor portuare constănţene.



12