Cargoul la bordul căruia autorităţile române au presupus că s-ar fi aflat sirianul Omar Hayssam, a primit, ieri după-amiază, avizul vameşilor din Portul Midia, de a părăsi România. În urmă cu două zile, controlul efectuat pe “Al Mahmoud 4”, de reprezentanţii Autorităţii Navale Române (ANR), a scos la iveală nu mai puţin de 30 de deficienţe tehnice. O parte dintre acestea, lipsa a două hărţi de navigaţie pentru Porturile Midia şi Constanţa şi defectarea sistemului de lansare rapidă a bărcii de salvare şi cel al sistemului de siguranţă, au fost considerate ca fiind extrem de grave şi de natură să pună în pericol siguranţa navigaţiei, astfel încît oamenii legii au luat decizia de a reţine vasul în port, pînă la remedierea acestora. În mod “miraculos”, toate aceste deficienţe au fost remediate de către agentul navei şi echipajul acesteia, într-un interval de doar 24 de ore, timp în care au fost făcute toate reparaţiile necesare. Ieri după-amiază, ofiţerii ANR au inspectat din nou vasul “Al Mahmoud 4”, constatînd că numeroasele nereguli găsite cu o zi în urmă, au dispărut, ca prin minune. Luînd act de rezultatul final al acestor verificări, s-a permis cargoului să plece în orice moment. Agentul român al navei, Nicolae Dumitrescu, a declarat că primul control efectuat pe data de 24 iulie, cînd au fost constatate neregulile, a fost unul binevenit şi care nu are nici o legătură cu dispariţia omului de afaceri sirian, acuzat de terorism. Surprinde însă faptul că, deşi cargoul “Al Mahmoud 4” transportă animale pe ruta Siria - Portul Midia de mai bine de şase ani, avînd cîte două astfel de voiaje pe lună, acum a fost pentru prima dată cînd el a fost supus unui control tehnic. ANR îşi motivează această lipsă de acţiune, afirmînd că în general, vasele străine sunt controlate prin sondaj iar nava siriană a fost mai “norocoasă”, nefiind pînă acum ţinta unor verificări pe latură tehnică. Pe data de 24 iulie, comisia care a controlat nava pentru a vedea dacă aici se ascunde Hayssam a sesizat autorităţile portuare cu privire la existenţa deficienţelor. Între timp, tărăboiul legat de cargoul “Al Mahmoud 4” s-a încheiat iar vasul îşi poate relua activitatea, împotriva sa nefiind emisă nici un fel de interdicţie de a reveni în România. Nava va părăsi însă ţara fără unul dintre membrii echipajului, singurul român de la bord cerînd debarcarea, din motive personale. Mai mult ca sigur însă, navigatorul s-a speriat după ce el şi colegii săi au fost suspectaţi a fi complici la evadarea lui Hayssam. După cum se ştie, vasul a plecat din România pe 13 iulie şi s-a întors în Portul Midia pe data de 24 iulie, după ce în prealabil a “descărcat” cîteva mii de animale într-un port din Siria. Revenind, la Omar Hayssam, trebuie spus că autorităţile române au stabilit cu certitudine că acesta a părăsit România, chiar dacă nu la bordul navei de la Năvodari. Pe numele omului de afaceri sirian a fost emis un mandat internaţional de arestare, fiind în prezent căutat pe întreg globul.