Ministerul Sănătății și Departamentul pentru Situații de Urgență din Ministerul Afacerilor Interne au lansat, sâmbătă, la Târgu Mureș, algoritmii și cele 27 de protocoale relevante pentru activitatea unităților și compartimentelor de Primiri Urgențe, în cadrul proiectului "Îmbunătățirea calității serviciilor de urgență prespitalicești și spitalicești prin dezvoltarea și implementarea unui program de formare", finanțat de guvernele Elveției și României.
Proiectul a urmărit trei rezultate intermediare, cursuri de formare de înaltă calitate în conformitate cu standardele internaționale, dobândirea de cunoștințe și aptitudini de către echipele de intervenție de urgență pentru a oferi servicii în conformitate cu standardele internaționale și furnizarea de servicii de urgență la nivel de prespital și spital în conformitate cu ghiduri de practică locale ce corespund standardelor internaționale în domeniu.
"Sunt protocoale care s-au dezvoltat sub programul elvețian ce se derulează de peste 2 ani. Au lucrat mai mulți oameni din sistemul de urgență, cu sprijinul unui coleg din SUA care a fost consultant în acest proiect. Pentru noi înseamnă o unificare a liniei de bază, să zicem că acesta este minimum care trebuie făcut în anumite situații. Aceasta înseamnă că o să fie mult mai ușor pentru tinerii care lucrează în Unitățile de Primiri Urgențe, pentru noi, specialiștii, o să fie mult mai ușor. Așa cum se obișnuiește și în alte părți, când intri într-un serviciu ți se dau protocoalele de bază pe anumite afecțiuni sau pe anumite tipuri de prezentări, iar medicul poate să devieze de la acesta, protocolul nu este o linie fixă de la care nu ai voie să deviezi", a declarat dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență.