Alimentăm doar cu Euro 5!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
De la 1 ianuarie 2009

Alimentăm doar cu Euro 5!

Eveniment 30 Decembrie 2008 / 00:00 958 accesări

În contextul necesităţii alinierii la normele directivei Parlamentului European - 98/70/EC - de la 1 ianuarie 2009, toate benzinăriile româneşti vor comercializa numai carburanţi Euro 5. Marii actori de pe piaţa românească de benzinării se vor plia astfel după tendinţele europene şi vor retrage de la vînzare carburanţii Euro 4 (ajunşi în România abia în 2007, în celelalte ţări europene fiind comercializaţi din 2005 - n.r.). Mai mult, de la 1 ianuarie 2014, toate ţările membre UE, inclusiv România, vor comercializa numai carburanţi Euro 6. Grupul Rompetrol îşi va asigura, din producţia proprie, necesarul de carburanţi Euro 5 (benzină şi motorină), de la rafinăria Petromidia. Potrivit reprezentanţilor Rompetrol, aceste investiţii, pentru trecerea la Euro 5, se vor simţi şi în preţurile de la pompă. „Trebuie să ţinem cont că rafinăriile din UE au avut la dispoziţie o perioadă de patru ani pentru implementarea tehnologiilor necesare producţiei de carburanţi Euro 5, faţă de doar doi ani pentru rafinăriile din România. În acest context, credem că eforturile investiţionale făcute de rafinăriile din România pentru a trece în patru ani de la standardul Euro 3 (obligatoriu din 2005) la standardul Euro 5 (obligatoriu din 2009) se vor resimţi şi în preţurile finale”, au declarat reprezentanţi ai Rompetrol. MOL România spune că necesarul de carburant Euro 5 va fi achiziţionat atît din import, cît şi de pe piaţa din România. În cazul carburanţilor achizitionaţi din România, investiţiile necesare trecerii la Euro 5 sînt asumate de către producătorii locali. “În ceea ce priveşte carburanţii importaţi de MOL România, aceştia sînt doar Euro 5 (10 ppm), încă din 2007 şi nu a fost necesară o investiţie suplimentară. Rafinăriile MOL au fost modernizate în perioada 2005 - 2006 şi standardul minim implementat este Euro 5. În cazul carburanţilor furnizaţi de producătorii interni, aceştia declară că sînt pregătiţi să introducă de la 1 ianuarie noul standard, atît în depozite, cît şi la staţiile de distribuţie, aşa cum prevede legislaţia”, mai spun reprezentanţii MOL România. Un alt actor de pe piaţa carburanţilor, OMV România, va achiziţiona carburantul Euro 5 de la Petrom şi de la rafinăria Schwechat din Austria. În ceea ce priveşte influenţa acestei investiţii asupra preţului final al carburanţilor, reprezentanţii OMV spun că preţurile vor fi influenţate de costurile producătorului. “Pentru a optimiza sursele, OMV Supply & Logistic va achiziţiona majoritatea produselor de la Petrom. Va exista totuşi şi o parte din import, însă nu putem estima un procent la ora aceasta”, au declarat reprezentanţii OMV. Petrom va comercializa, de la 1 ianuarie 2009, numai carburant Euro 5, din producţie proprie, din cele două rafinării, Petrobrazi şi Arpechim. „LukOil România se va alinia normelor europene, ca ceilalţi jucători de pe piaţă. Necesarul de carburant Euro 5 îl vom importa de la Burgas. Însă din februarie, cînd rafinăria noastră Petrotel va reîncepe activitatea, vom vinde Euro 5 din producţie proprie”, a arătat directorul general al LukOil România, Constantin Tampiza (Petrotel LukOil a fost închisă la 1 decembrie 2008 pentru îmbunătăţiri tehnologice - n.r.). Agip România nu se lasă mai prejos şi se va conforma normei europene, aprovizionîndu-se de la rafinăriile din România.

Taguri articol


12