Hipermarketurile au devenit anul acesta cel mai popular format de magazine de unde românii îşi cumpără produse de uz curent, în timp ce alimentarele tradiţionale mai asigură o treime din plaja comerțului de acest tip însă cu doar 13,3% din vânzări, scrie Ziarul Financiar.
Datele companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung arătă că pentru prima dată hipermarketurile au devenit cele mai populare magazine de unde românii îşi cumpără mâncare şi produse de uz curent, depăşind alimentarele clasice. Deşi acest format are doar 0,2% din totalul magazinelor, mai exact mai puţin de 200 de unităţi, concentrează 16,4% din venituri, adică au vânzări de 3,4 mld. euro, scrie Ziarul Financiar.
„Hipermarketurile au devenit cel mai important canal de cumpărături ca valoare, depăşind magazinele mici alimentare din comerţul tradiţional. Schimbarea se datorează dezvoltării comerţului modern, cele zece reţele internaţionale dublându-și numărul de magazine în perioada 2013-2017“, arată Marius Căluian, directorul general al companiei Vektor Marktforschung.
El explică astfel că, în această perioadă, universul de comerţ modern a sărit de la 1.200 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate şi cash & carry la peste 2.200. La polul opus, comerţul tradiţional a pierdut circa 20.000 de unităţi, alimentare, chioşcuri şi magazine alimentare.
Românii cheltuie pe produse de larg consum (FMCG) circa 20,7 miliarde de euro anual, suma fiind relativ constantă în ultimii ani.