De la eliminarea timbrului de mediu, în februarie 2017, autoritățile au tot încercat să găsească o metodă de-a taxa mașinile SH. După doi ani, statul recunoaște că nu a reușit să găsească o formulă de taxă care să nu mai poată fi atacată în instanță. Drept urmare, pare să renunțe de tot la idee și să stimuleze achiziția de automobile noi, nepoluante, prin programele Rabla Clasic și Rabla Plus. S-ar putea să și meargă.
Guvernul nu a reușit să găsească o formulă matematică pentru a introduce o nouă taxă auto care să nu mai poată fi atacată în justiție, cum s-a întâmplat de fiecare dată în ultimii ani, cu decizii în defavoarea autorităților, astfel că parcul auto național va fi stimulat spre înnoire prin intermediul programului Rabla, a anunțat luni, la Craiova, ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, citată de profit.ro. La începutul anului, autoritățile analizau structura parcului auto, încadrând toate autovehiculele în funcție de mai multe criterii, respectiv emisia de carbon, norma de poluare, capacitatea cilindrică și vechimea, dar nu definitivaseră încă formula de calcul al valorii taxei. Reamintim că, în 2018, oficialii de la Mediu au spus de mai multe ori că se lucrează la o noua versiune de taxă auto, dar că se căuta o variantă care să nu poată fi contestată. În România sunt înmatriculate 6,4 milioane de autoturisme, dintre care sub 550.000 au cel mult cinci ani vechime, iar peste trei milioane au peste 15 ani vechime, arată datele oficiale. În ultimii doi ani, ponderea mașinilor mai vechi de zece ani a crescut de la 71 la 79%. Timbrul de mediu a fost scos din joc la 1 februarie 2017 și, de atunci, circa 40.000 de mașini SH au intrat, în medie, pe șoselele din România.