Amendamentele la Codul educaţiei, reanalizate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Amendamentele la Codul educaţiei, reanalizate

Politică 22 August 2009 / 00:00 370 accesări

După finalizarea discuţiilor cu Ecaterina Andronescu, preşedintele Comisiei prezidenţiale pentru educaţie, Mircea Miclea, a declarat că nu va accepta compromisuri, iar ministrul Educaţiei a dat de înţeles că va aduce eventuale modificări la Cod, însă doar după dezbaterile programate săptămîna viitoare cu partenerii sociali. Ea a spus că încearcă să identifice formula cea mai potrivită pentru legile educaţiei, urmînd ca săptămîna viitoare să discute din nou cu partenerii sociali modificările aduse acestui cod. Ministrul a precizat că vineri a discutat cu Miclea despre structura pe ciclurile Bologna, formele de învăţămînt pentru fiecare ciclu: “Am încercat să ducem licenţa doar spre forma cu frecvenţă, să desfiinţăm învăţămîntul la distanţă pentru ciclul de licenţă, dar am convenit ca studentul să participe parţial, pe competenţe practice, de specializare”. Totodată, demnitarul a arătat că discuţiile au fost şi despre masterat, care este definit în Cod pe domeniul de racordare la licenţă, precum şi despre doctorat. Miclea a propus clasificarea doctoratului în ştiinţific şi profesional, în timp ce ministrul Educaţiei a insistat doar pe menţinerea doctoratului ştiinţific. În ceea ce priveşte managementul universităţilor, Mircea Miclea a venit cu două puncte de vedere, unul dintre ele referindu-se la numirea prorectorilor şi a decanilor de către rector, care să fie ales de senatul universităţii, iar celălalt ca prorectorii şi decanii să fie aleşi de comunităţile pe care urmează să le conducă. “Am convenit să lăsăm conducerea universităţilor la nivelul consiliului de administraţie”, a spus ministrul Educaţiei. Andronescu a anunţat, de asemenea, că va face deplasări în teritoriu, pentru a prezenta şi discuta pachetul de legi pe educaţie. Pe de altă parte, ea a menţionat că unul dintre proiectele Ministerului este acela de ierarhizare a universităţilor, precizînd însă că nici în acest punct nu va adopta modelul promovat de şeful Comisiei de învăţămînt de la Cotroceni. Astfel, fiecare unitate de învăţămînt îşi va asuma un anumit standard elaborat de ARACIS, studenţii optînd pentru o universitate sau alta în funcţie de acest standard. Mircea Miclea a declarat că, în urma discuţiilor, nu s-a ajuns la o concluzie comună în cazul legilor educaţiei, în ce priveşte învăţămîntul universitar şi că aşteaptă să vadă dacă în textul final vor fi asimilate soluţiile propuse de Comisie sau a venit degeaba la Minister. Miclea a precizat că a adus argumente la soluţiile propuse de Comisia prezidenţială, pe care ministrul Educaţiei şi le-a notat. El a precizat că pe tema conducerii universităţii au fost poziţii diferite. Miclea a precizat că discuţiile s-au terminat, iar dacă ministrul Andronescu îi va solicita o altă întîlnire pentru a reanaliza aspectele menţionate, se vor întîlni din nou. La discuţiile de vineri de la Ministerul Educaţiei a participat pentru zece minute şi premierul Emil Boc, care s-a declarat mulţumit de cum se lucrează la legile educaţiei. Premierul a precizat că este în contract permanent, în fiecare zi, cu ceea ce se întîmplă privind dezbaterile pe legile educaţiei.



12