În ultima lună, service-urile auto şi vulcanizările din Constanța au fost supuse mai multor acțiuni de control, inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) fiind însoțiți și de către reprezentanți ai Registrului Auto Român (RAR). Potrivit unei informări CJPC, au fost controlaţi 68 de operatori economici, dintre care la 35 au fost constatate abateri de la prevederile legale. Pentru deficienţele constatate s-au aplicat 30 amenzi, în valoare de 45.200 lei, şi 5 avertismente. Printre abateri menționăm lipsa autorizaţiei tehnice de funcţionare, emisă de RAR; neasumarea de către prestatorii de servicii a unei perioade de garanţie, pentru serviciile prestate, conform propriei politici; tarifele nu erau indicate în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, uşor de citit; nespecificarea în nota de comandă a timpilor de execuţie a lucrărilor de service de către unii operatori economici; neafişarea informațiilor privind lucrările de service ce se prestau în cadrul unităţii; neachiziţionarea registrului unic de control; utilizarea de aparatură şi instrumente neverificate metrologic. CJPC nu a dat publicității numele niciunui prestator de servicii, potrivit legislației. ”Consumatorii trebuie să fie atenţi atunci când apelează la service-urile auto pentru repararea automobilelor. Solicitarea unui deviz pentru estimarea costurilor reparaţiilor şi a timpului necesar, întocmirea unei note de comandă, precum şi factura fiscală sunt documente necesare în cazul în care consumatorii se consideră nedreptăţiţi”, a declarat coordonatorul delegat al CJPC Constanţa, Lucian Lungoci. Acțiunile de inspecție și control vor continua.