Băncile din România au primit, doar în octombrie, amenzi de cinci milioane de euro pentru nerespectarea prevederilor Ordonanţei 50/2010 privind creditele populaţiei, potrivit unor surse guvernamentale. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a efectuat în acea perioadă peste 2.550 de controale în urma reclamaţiilor primite de la clienţii băncilor. Şi în provincie s-au întocmit 550 de procese-verbale în urma reclamaţiilor de clienţi. Dintre acestea, 364 s-au dovedit a fi întemeiate, aplicându-se amenzi însumate la peste 12 milioane de lei (aprox. 2,7 milioane de euro). Aceleaşi surse spun că băncile au primit amenzi de 11 milioane de lei (2,4 milioane de euro) în controalele care au decurs cu privire la actele adiţionale. La Constanţa, la finele lui octombrie, peste 1.120 mii lei era valoarea amenzilor ce au fost acordate băncilor care „ţepuiesc” clienţii, anunţa conducerea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa. Comisarul şef, Dionisie Culeţu, declara că nu mai „iartă” cu nimic nicio bancă ce lucrează în detrimentul consumatorului. De când a intrat în vigoare OUG 50/2010, privind contractele de credit pentru consumatori, respectiv din 21 iunie 2010, şi până în prezent, la CJPC Constanţa a „plouat” cu reclamaţii. Numărul persoanelor nemulţumite de „tratamentul” băncilor a crescut de la o lună la alta, consumatorii înţelegând prevederile OUG 50/2010. Astfel, dacă în iulie erau înregistrate 32 de reclamaţii, în august 38, în septembrie erau 188, iar până în 27 octombrie erau deja 102 reclamaţii, totalul fiind de 374.