Printr-un proiect de lege aprobat în şedinţa de Guvern de ieri se prevede ca agenţii economici care utilizează o publicitate înşelătoare, comparativă şi ilegală, să fie sancţionaţi cu amendă contravenţională cuprinsă între 3.000 de lei şi 30.000 de lei de către inspectorii Ministerului Economiei şi Finanţelor. Proiectul de lege defineşte publicitatea înşelătoare ca fiind „orice publicitate care, în orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce în eroare persoanele cărora li se adresează sau care iau contact cu aceasta şi care, din cauza caracterului înşelător, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciază sau poate prejudicia un concurent”. Termenul de publicitate comparativă este definit „ca fiind orice publicitate care identifică în mod explicit sau implicit un concurent sau bunuri ori servicii oferite de acestea”. Pe lîngă amenzile contravenţionale cuprinse între 3.000 lei şi 30.000 lei, Ministerul Economiei şi Finanţelor poate dispune şi o serie de măsuri complementare, precum încetarea sau interzicerea publicităţii înşelătoare sau a publicităţii comparative ilegale.