Peste 1.120 mii lei este valoarea amenzilor ce au fost acordate băncilor care „ţepuiesc” clienţii, a anunţat conducerea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa. Comisarul şef, Dionisie Culeţu, a declarat că nu mai „iartă” cu nimic nicio bancă ce lucrează în detrimentul consumatorului. De când a intrat în vigoare OUG 50/2010, privind contractele de credit pentru consumatori, respectiv din 21 iunie 2010, şi până în prezent, la CJPC Constanţa a „plouat” cu reclamaţii. Numărul persoanelor nemulţumite de „tratamentul” băncilor a crescut de la o lună la alta, consumatorii înţelegând prevederile OUG 50/2010. Astfel, dacă în iulie erau înregistrate 32 de reclamaţii, în august 38, în septembrie 188, iar până în 27 octombrie erau deja 102 reclamaţii, totalul fiind de 374. Până în prezent au fost soluţionate 272 de reclamaţii şi au fost aplicate 46 de sancţiuni în valoare de 1.125 mii lei. „Cele 102 reclamaţii rămase, sunt în curs de cercetare în termenul de soluţionare”, a declarat şeful CJPC. Principalele deficienţe constatate cu ocazia petiţiilor au fost: încasarea comisioanelor de risc şi după intrarea în vigoare a OUG 50/2010; introducerea de noi comisioane, în afara prevederilor contractuale şi legale; majorarea comisioanelor prevăzute în contractele încheiate cu consumatorii; neluarea măsurilor corespunzătoare de informare a consumatorilor cu privire la actele adiţionale conf. OUG; calculul comisioanelor din contractele consumatorilor cu afectarea intereselor economice, prin faptul că au fost determinate la creditul acordat şi nu la soldul descrescător al acestuia, corespunzător rambursărilor efectuate; practici incorecte ale unităţilor bancare şi anume neprinderea în graficele de rambursare a valorilor totale plătibile de consumatori şi nici totalul obligaţiilor lunare de plată – neasigurându-se informaţii esenţiale consumatorilor etc..