ANAF a reactivat 200 de firme

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

ANAF a reactivat 200 de firme

Economie 30 Noiembrie 2009 / 00:00 558 accesări

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a reactivat 200 de firme, dintre care doar trei sunt din judeţul Constanţa. În 25 noiembrie 2009 a fost emis Ordinul preşedintelui ANAF 1.690 pentru aprobarea Listei contribuabililor reactivaţi, aceasta fiind afişată concomitent la sediul ANAF şi pe pagina de Internet a Ministerului Finanţelor Publice - portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - www.anaf.ro. Ordinul intră în vigoare în termen de 15 zile de la data publicării pe pagina de internet şi a afişării la sediul Agenţiei, conform legii, începând de vineri, 11 decembrie 2009. Potrivit directorului coordonator adjunct al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Constanţa, Adriana Damian, reactivarea contribuabililor este posibilă doar dacă aceştia îşi îndeplinesc obligaţiile declarative sau dacă li se aprobă, la cerere, trecerea în regimul derogatoriu de declarare. În baza cererii de reactivare, organele de inspecţie fiscală efectuează inspecţia fiscală, iar după finalizarea acesteia, întocmesc un referat cu propunerea de reactivare. Potrivit Codului Fiscal, contribuabilii înscrişi în Lista contribuabililor reactivaţi pot să solicite înregistrarea în scopuri de TVA, ca urmare a încetării situaţiei care a condus la scoaterea din evidenţă. De asemenea, la data reactivării unui contribuabil se reactivează toate sediile secundare ale respectivului contribuabil. Printre motivele care duc la declararea inactivităţii firmelor, de către ANAF, se numără neîndeplinirea obligaţiilor declarative (nedepunerea declaraţiilor fiscale la două termene consecutive), sustragerea de la efectuarea inspecţiei fiscale, prin declararea unor date de identificare a sediului social care nu permit organului fiscal identificarea acestora sau dacă organele fiscale au constatat că nu funcţionează la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat. Pe perioada stării de inactivitate, toate procedurile de avizare, autorizare, certifcare, licenţiere sau alte proceduri similare, cât şi orice operaţiune şi procedură vamală cu privire la contribuabilul inactiv şi la activităţile acestuia, precum şi oricare dintre avizele, autorizaţiile, licenţele, acordurile şi orice alte acte în baza cărora contribuabilii inactivi sunt autorizaţi să funcţioneze sau să desfăşoare diverse activităţi economice se suspendă de drept. Astfel, persoanele inactive nu mai au dreptul să utilizeze facturi, facturi fiscale, alte documente sau formulare tipizate cu regim special. În cazul în care le emit, totuşi, acestea nu vor produce efecte juridice, din punctul de vedere fiscal.



12