Șomajul „trăiește“ pe drumurile proaste ale României

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Șomajul „trăiește“ pe drumurile proaste ale României

Economie 06 Octombrie 2014 / 00:00 268 accesări

Lipsa unei infrastructuri de transport la un anumit standard împiedică România să îşi continue procesul de dezvoltare într-un ritm mai susţinut şi afectează flexiblitatea forţei de muncă, consideră economistul-șef al BRD, Florian Libocor. „România nu are o reţea de autostrăzi. La prima vedere, nu pare esenţial, dar am să vă prezint o comparaţie. Să ne uităm la Transilvania şi Moldova. În Transilvania se observă că infrastructura a fost adusă la un anumit standard, dar se observă şi un şomaj mai mic și un venit disponibil mai mare. În Moldova avem un singur drum expres care leagă sudul cu nordul, de altfel şi bun, dar mai observăm şi un somaj mai mare. Asta este diferenţa pe care o face infrastructura“, spune Libocor. El punctează că flexibilitatea forţei de muncă depinde de prezenţa unei infrastructuri bune: „În Statele Unite, spre exemplu, forţa de muncă este foarte flexibilă, oamenii fac naveta: azi munceşti într-un loc, mâine în alt loc. Dacă şi în România ar exista căi de transport la un nivel-standard minim, nu am mai avea problema flexibilităţii forţei de muncă. Şomajul mare într-o anumită regiune s-ar putea diminua prin simplul fapt că excesul de forţă de muncă din Moldova ar putea ajunge în Transilvania în doar două ore. Şi invers“.



12