”Acces la educaţie pentru grupurile dezavantajate”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

”Acces la educaţie pentru grupurile dezavantajate”

Politică 08 Octombrie 2007 / 00:00 672 accesări

Acesta este subiectul ultimei prezentări organizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT), în cadrul căreia sînt evaluate rezultatele proiectului Phare în domeniul programului de formare şi în cel al dezvoltării instituţionale. Manifestarea a început ieri şi se va termina pe 13 octombrie, la Poiana Braşov. Atelierele de lucru au ca scop discutarea celor mai bune modalităţi de implementare a strategiilor educaţionale judeţene, precum şi probleme de management şi de administraţie şcolară, dileme referitoare la formarea cadrelor didactice şi dezvoltarea curriculumului şi la incluziunea comunitară şi educaţională, informează MECT. Prezentarea va prilejui şi lansarea proiectului „Schema de granturi Phare 2005 pentru şcolile care implementează principiile educaţiei inclusive”. Totodată, se vor prezenta şi rezultatele studiului de monitorizare a programului “A doua şansă” şi rezultatele analizei nevoilor de formare a profesorilor de limba romani. La manifestare este aşteptat Cristian Adomniţei, ministrul Educaţiei, directorul general al Direcţiei Generale Învăţămînt Preuniversitar din ministerul de resort, Liliana Preoteasa, şeful Echipei de Tranziţie Phare din cadrul Reprezentanţei Comisiei Europene în România, Giorgio Ficarelli şi coordonatorul de programe în cadrul Reprezentanţei Comisiei Europene în România, Simona Lupu. De asemenea, vor fi prezenţi experţi ai Unităţii de Implementare a Proiectelor Phare din MECT, experţi internaţionali din cadrul Asistenţei Tehnice Phare 2004, inspectori şcolari judeţeni, cadre didactice şi membri ai ONG-urilor. Proiectul Phare 2004 “Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate”, implementat de MECT în perioada 15 ianuarie 2006 - 15 noiembrie 2007, urmăreşte dezvoltarea capacităţilor instituţionale la nivel de ţară, judeţ şi comunitate şi formarea profesională a personalului din sistemul de învăţămînt în vederea asigurării accesului la o educaţie de calitate pentru copiii şi tinerii proveniţi din grupuri dezavantajate.



12