”Euroregiunea Marea Neagră” - bază pentru proiecte de infrastructură

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

”Euroregiunea Marea Neagră” - bază pentru proiecte de infrastructură

Administrație 02 Octombrie 2008 / 00:00 834 accesări

Actele de constituire a „Euroregiunii Marea Neagră”, organism internaţional ce cuprinde 16 autorităţi locale din cinci state riverane Mării Negre au fost semnate la sfîrşitul săptămînii trecute, la Varna. Ideea înfiinţării acestui organism internaţional a pornit de la necesitatea dezvoltării integrate din punct de vedere al infrastructurii, turismului, etc a regiunilor din bazinul Mării Negre. Cum numai România şi Bulgaria sînt membre ale Uniunii Europene, celelalte state, Georgia, Armenia, Republica Moldova nu puteau beneficia de fondurile europene. Prin crearea „Euroregiunii Marea Neagră” şi aceste ţări vor putea folosi banii UE pentru a dezvolta anumite sectoare economice. Preşedintele ales al „Euroregiunii Marea Neagră”, Nicuşor Constantinescu, a declarat că fiecare autoritate locală semnatară va trebui să îşi stabilească priorităţile în ceea ce priveşte proiectele, urmînd apoi ca membrii Consiliului Director al asociaţiei intercomunitare să stabilească, la rîndul lor, care sînt proiectele prioritare. „Bineînţeles că fiecare doreşte să obţină fonduri pentru a putea duce la bun sfîrşit proiectele pe care le are în plan. Noi trebuie să stabilim o ordine prioritară a acestora. Nu cred că pe cei din Georgia sau Rusia îi interesează un proiect de genul reabilitarea drumului dintre Constanţa şi Varna, care nu este în cele mai bune condiţii, şi ne referim aici la drumul dintre vama cu România şi Varna. După ce vom face toate actele vom începe discutarea proiectelor. România şi Bulgaria au avantajul că sînt membre ale UE şi pot aduce banii necesari proiectelor şi pentru Georgia, Armenia sau Republica Moldova“, a afirmat Constantinescu. Aşadar, un proiect ce poate deveni realitate este reabilitarea drumului dintre Durankulak şi Varna, drum care nu se află în cele mai bune condiţii. Reabilitarea acestui drum este importantă atît pentru România cît şi pentru Bulgaria pentru că, astfel, turiştii care vin pe litoral vor putea ajunge mult mai uşor fie în staţiunile din România, fie în cele din Bulgaria. Un alt proiect de inters major poate fi cel de reabilitare a plajelor, atît România cît şi Bulgaria confruntîndu-se cu eroziunea costieră. Acestea sînt doar cîteva proiecte ce pot deveni realitate prin înfiinţarea „Euroregiunii Mării Negre”.



12