Videoclipul piesei ”Gangnam Style” a cântăreţului sud-corean Psy a devenit primul din istoria site-ului YouTube care a depăşit două miliarde de vizualizări. Lansat în iulie 2012, în Coreea de Sud, şi devenit rapid extrem de popular în străinătate, videoclipul rapperului asiatic de 36 de ani, în care acesta execută mişcări inspirate din călărie şi rodeo, a devenit celebru pe întreaga planetă. Postat pe YouTube pe 15 iulie 2012, a devenit, în decembrie 2012, primul videoclip din istoria site-ului care a depăşit un miliard de vizualizări.
În ascensiunea sa fulminantă, ”Gangnam Style” a depăşit atunci precedentul record stabilit de videoclipul piesei ”Baby”, interpretată de canadianul Justin Bieber. În prezent, ”Baby” este singurul videoclip de pe YouTube, în afară de ”Gangnam Style”, care are peste un miliard de vizualizări. Însă ”Baby” are ”doar” 1,04 miliarde de vizualizări, situându-se mult în urma videoclipului ”Gangnam Style” pe acest site.
ASCENSIUNE FĂRĂ PRECEDENT Unul dintre succesele muzicale ale anului 2012, clipul ”Gangnam Style” a generat venituri de opt milioane de dolari pentru YouTube, după ce a fost vizionat de peste un miliard de ori, după cum a anunţat, în ianuarie 2013, compania Google, care deţine site-ul. Parodiind viaţa bogătaşilor dintr-un cartier exclusivist din Seul, capitala Coreei de Sud, clipul a fost vizualizat sau parodiat, la rândul său, de persoane celebre, precum preşedintele american, Barack Obama, secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite şi compatriot al rapperului Psy, Ban Ki-moon, artistul-disident chinez Ai Weiwei şi primarul Londrei, Boris Johnson.
Psy, al cărui nume real este Park Jae-Sang, este cu adevărat adulat în ţara lui, pentru succesul planetar al piesei sale, şi a primit în luna noiembrie una dintre cele mai prestigioase recompense naţionale, Ordinul Meritului Cultural Okgwan. Pentru Coreea de Sud, cultura populară reprezintă o sursă potenţială de export, în condiţiile în care această ţară ”suferă” încă din cauza faptului că produsele sale sunt umbrite de cele exportate de uriaşii ei vecini, China şi Japonia. Psy deţine şi un alt record pe site-ul YouTube, videoclipul piesei sale ”Gentleman” adunând cele mai multe vizualizări într-o zi, nu mai puţin de 38 de milioane, în luna aprilie a anului trecut.