Sistemul de operare Android, dezvoltat de Google, îşi extinde avansul în faţa Apple, pe piaţa de software pentru telefoane mobile, într-un ritm comparabil cu expansiunea Microsoft în anii \'90, a declarat preşedintele Google, Eric Schmidt. Explozia cererii pentru telefoane cu Android ajută Google să îşi majoreze cota de piaţă în detrimentul altor producători de software. Android a avut o cotă de piaţă de 72% în trimestrul al treilea, comparativ cu 14% în cazul Apple, potrivit firmei de cercetare Gartner. În fiecare zi sunt activate peste 1,3 milioane de dispozitive mobile cu sistem de operare Android. ”Este o schimbare uriaşă de platformă. Este de o amploare înregistrată în urmă cu 20 de ani, gen Microsoft împotriva Apple. Câştigăm acest război destul de clar acum”, a declarat Eric Schmidt.
Remarcile şefului Google reflectă încrederea tot mai puternică a grupului în capacitatea de a atrage utilizatori şi publicitate, întrucât tot mai mulţi clienţi se orientează către dispozitive mobile, în detrimentul PC-urilor tradiţionale. Grupul pune gratuit Android la dispoziţia partenerilor hardware, precum Samsung, chiar dacă pierde bani, întrucât creşte cererea pentru anunţuri publicitare şi alte servicii online care aduc beneficii Google pe termen lung.
Apple nu pare să se descurajeze şi pare să deschidă un nou front de lucru, alături de furnizori de componente din Asia, pentru a testa mai multe design-uri pentru un televizor cu ecran mare şi înaltă rezoluţie. Hon Hai Precision Industry, companie care asamblează iPhone şi iPad pentru Apple, colaborează cu Sharp la design-ul noului televizor. Apple, care testează în permanenţă cu furnizorii noi design-uri, a încercat diferite prototipuri de televizoare, în ultimii ani. Compania testează şi dezvoltă, de obicei, produsele interne, înainte de a le prezenta furnizorilor externi. Intrarea Apple pe piaţa televizoarelor ar spori concurenţa cu unii dintre cei mai mari furnizori ai companiei, precum Samsung. Grupul sud-coreean este un furnizor cheie de componente pentru Apple şi cel mai mare producător de televizoare la nivel global, după livrări. Apple ar putea decide să nu dezvolte un televizor cu ecran mare, iar modul în care un astfel de dispozitiv s-ar integra în strategia companiei pe segmentul TV rămâne neclar. Chiar dacă iPhone şi iPad înregistrează vânzări foarte bune, acţionarii Apple consideră că segmentul TV ar putea fi unul dintre următoarele motoare ale afacerilor companiei.