UE alocă destul de mulţi bani în pregătirea şi perfecţionarea angajaţilor din sectorul public. De ce? Pentru ca, atunci când ajungem la ghişeele instituţiilor publice, să nu ne mai lovim de acei funcţionari plictisiţi, care au impresia că ne fac un mare serviciu dacă îşi fac treaba pentru care sunt plătiţi. Se întâmplă din ce în ce mai rar, e drept, dar ar fi bine să nu mai existe asemenea personaje. Aşa se face că, prin derularea proiectului „Creşterea capacităţii administraţiei publice de a gestiona procesele de recrutare, selecţie şi evaluare a funcţionarilor publici în contextul creşterii gradului de responsabilizare a administraţiei publice privind gestionarea funcţiei publice”, şi-au îmbunătăţit competenţele 2.099 de funcţionari publici care asigură implementarea managementului resurselor umane în cadrul instituţiilor de unde provin, respectiv 1.049 de entităţi publice. Reprezentanţii Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP) spun că o provocare, încă din etapa de scriere a proiectului, a fost Sistemul analitic pilot de dezvoltare a carierei în funcţia publică, ce cuprinde trei componente: instrumente electronice privind analiza nevoilor de formare, indicatori de performanţă-compatibilitate „funcţionar - post” şi evaluarea performanţelor. „A fost creată o platformă online care susţine realizarea sistemului pilot. În prezent, ne aflăm în faza de implementare a instrumentelor informatice dezvoltate şi a procedurilor novatoare referitoare la analiza nevoilor de formare, utilizarea indicatorilor de performanţă în contextul diagnozei organizaţionale şi evaluarea performanţelor profesionale ale managerilor publici“, se arată într-un comunicat al ANFP. Totodată, reprezentanţii ANFP spun că realizarea misiunii şi performanţei administraţiei publice depinde, în mare măsură, de profesionalismul, competenţa şi integritatea angajaţilor din sistemul public, astfel că rolul ANFP de a gestiona managementul resurselor umane este unul cheie în asigurarea bunei coordonări.