Rentabilitatea angajaților din România a crescut cu patru procente anul trecut, criteriul fiind venitul brut generat de fiecare salariat pentru fiecare unitate monetară, euro, dolar sau leu, plătită de angajator ca formă de remunerare, se arată într-un studiu al PwC Saratoga 2014. Privită în context european, productivitatea capitalului uman din România este mai mare cu 16% decât media europeană şi decât media ţărilor din Europa Centrală şi de Est. „În condiţiile în care veniturile companiilor din România nu au crescut semnificativ anul trecut, iar costurile salariale au rămas relativ constante, creşterea uşoară faţă de anul precedent a fost dată de eficientizarea costurilor indirecte ale companiilor, deşi s-au remarcat şi o serie de investiţii de anvergură în sisteme informatice moderne care au dus la o îmbunătăţire a productivităţii”, a declarat Horaţiu Cocheci, senior manager, liderul echipei de servicii de consultanţă în resurse umane, PwC România.
FINANȚIȘTII, CEI MAI RENTABILI Pe domenii de activitate, în topul rentabilității conduc angajații din sectorul serviciilor financiare. Aceștia sunt urmați de salariații din domeniile farmaceutic, al bunurilor de larg consum și al produselor industriale. Pe un nivel constant s-a menținut sectorul de retail. Companiile au crescut, în 2014, numărul orelor de training destinate fiecărui angajat, de la 15 la 18. În același timp, costul asociat acestui tip de activitate a scăzut de la 135 de euro la 105 euro per angajat. „Organizaţiile înţeleg nevoia de a investi în dezvoltarea angajaţilor și au devenit din ce în ce mai inovative în ceea ce priveşte derularea programelor specifice, orientându-se către platformele de e-learning sau cursurile la distanţă”, a declarat Nicoleta Dumitru, manager, Consultanţă în Resurse Umane, PwC România.