Angajaţii CFR Feribot trăiesc din promisiuni

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Angajaţii CFR Feribot trăiesc din promisiuni

Eveniment 10 Noiembrie 2010 / 00:00 2349 accesări

Veşti bune pentru salariaţii societăţii CFR Marfă - filiala Transport Maritim şi de Coastă CFR Feribot Constanţa, care şi-ar putea recupera salariile restante până la începutul lunii decembrie. „Până acum am mai primit o parte din salariile restante. În acest moment, mai avem de încasat banii pe aproximativ patru luni şi jumătate. Avem promisiuni din partea noului director al societăţii că, pe 10 noiembrie (astăzi - n.r.), vom mai primi un salariu”, a declarat liderul Sindicatului din cadrul CFR Feribot, Florin Ghinea. După plata acestuia, salariaţii vor mai trebui să-şi primească banii pe încă trei luni şi jumătate. Reamintim că, la începutul lunii martie, salariaţii CFR Feribot au protestat, nemulţumiţi de faptul că nu îşi mai primiseră salariile de trei luni. Restanţele pe primele trei luni ale lui 2010 le-au fost plătite în aprilie. „De trei luni, salariaţii sunt în somaj tehnic. Din discuţiile purtate cu reprezentanţii societăţii, avem semnale că, până pe 1 decembrie, vom primi toate salariile restante şi vom ajunge cu plata acestora la zi”, a mai declarat Florin Ghinea. Banii vin într-un moment cum nu se poate mai bun, având în vedere că angajaţii CFR Feribot au fost nevoiţi să împrumute diferite sume de la apropiaţi şi rude pentru a putea supravieţui în tot acest timp. „A început şcoala şi cheltuielile noastre au crescut. Dacă nu ne primim salariile, nu ştiu cum vom putea achita facturile la ]ntreţinere, mai ales în perioada iernii”, a explicat liderul sindical.

VAL DE CONCEDIERI. Potrivit liderului sindical, în prezent, au mai rămas 67 de angajaţi, faţă de 95 câţi erau în luna martie a acestui an şi se aşteaptă un nou val de concedieri începând cu anul viitor. „Au fost anunţate noi disponibilizări în cadrul CFR Marfă şi, pentru că noi aparţinem de această companie, ne aşteptăm să fie efectuate concedieri şi în rândul angajaţilor de la Feribot”, a precizat Florin Ghinea. El a adăugat că încearcă să obţină o întrevedere cu actualul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, pentru a-i expune problemele cu care se confruntă CFR Feribot şi salariaţii societăţii. Potrivit sindicaliştilor, a decis ca cele două nave aparţinând CFR Marfă Feribot - Mangalia şi Eforie - să fie păstrate în stare de funcţiune. Mai mult, în decizie se spune că „autorităţile publice cu sarcini în domeniu sunt obligate în continuare să asigure capacităţile şi eficienţa utilizării unor nave viabile din punct de vedere tehnic şi operaţional”. Cu alte cuvinte, Ministerul Transporturilor şi CFR Marfă ar fi trebuit nu numai să menţină cele două nave în stare de funcţionare (ceea ce nu s-a întâmplat, în prezent feriboturile fiind ţinute în stare de conservare), ci şi să dezvolte linia de feribot, care face parte din Coridorul IV Pan European, care ar trebui să facă legătura cu Asia.



12