Bugetul alocat salariilor angajaţilor de la Aeroportul Internaţional „Mihail Kogălniceanu” din Constanţa este în continuare pe minus. „Am avut astăzi (vineri, 2 octombrie - n.r.) o întîlnire cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) şi le-am explicat situaţia în care ne aflăm”, a declarat liderul Sindicatului Salariaţilor din cadrul Aeroportului Internaţional „Mihail Kogălniceanu”, Emanuel Roiu. Sindicaliştii le-au acordat guvernanţilor un termen de cinci zile pentru completarea bugetului. În cazul în care nu vor fi luate măsuri, reprezentanţii angajaţilor au declarat că se poate ajunge şi pînă la greva generală. „Dacă pînă miercuri nu va fi completat bugetul, în aşa fel încît să putem acoperi salariile angajaţilor pe lunile noiembrie şi decembrie, vom începe paşii pentru declanşarea protestelor. Vom începe cu greva de avertisment şi vom continua cu greva generală”, a precizat Emanuel Roiu. Reamintim că principala nemulţumire a salariaţilor o reprezintă fondul de salarii, care, în forma actuală, nu acoperă salariile pe ultimele două luni ale anului în curs. Potrivit reprezentantului Consiliului Judeţean Constanţa în Consiliul de Administraţie al Aeroportului, Cristian Moldovanu, s-a ajuns la această situaţie din cauza reprezentanţilor Ministerului de Finanţe, care au impus stabilirea unui fond de salarii echivalent cu cel din 2007, cînd numărul angajaţilor era mai mic. „Noi am votat un buget în care fondul de salarii era satisfăcător. Reprezentanţii Ministerului Finanţelor ne-au spus, însă, că fondul de salarii trebuie să fie acelaşi ca în 2007. În 2007, activitatea aeroportului era mai restrînsă şi avea şi personal mai puţin. De atunci, am început să avem curse regulate şi activitatea aeroportului a crescut, fiind nevoie şi de mai mulţi angajaţi. Nu putem să acoperim, cu fondul de salarii din 2007, plata salariaţilor noştri din 2009”, a explicat Cristian Moldovanu în urmă cu o săptămînă. Potrivit declaraţiilor liderului sindical, pentru plata salariilor ar mai trebui 2.600.000 de lei.