Angajaţii vor avea dosare personale

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Angajaţii vor avea dosare personale

Social 18 Martie 2011 / 00:00 1341 accesări

Angajatorii vor fi obligaţi să facă dosare pentru fiecare angajat în parte şi să elibereze copii ale documetelor în 15 zile de la solicitarea angajatului, potrivit proiectului de Hotărâre privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor. Proiectul de act normativ, supus dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prevede că angajatorul are obligaţia de a întocmi un dosar personal pentru fiecare salariat, de a-l păstra în bune condiţii la sediu, precum şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora. Dosarul personal al salariatului trebuie să cuprindă cel puţin următoarele documente: actele necesare angajării, contractul individual de muncă, actele adiţionale şi celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă, acte de studii, certificate de calificare, precum şi orice alte documente care certifică legalitatea şi corectitudinea completării în registru. Registrul electronic şi dosarele personale ale fiecarui salariat vor fi păstrate în condiţii care să asigure securitatea datelor, precum şi păstrarea lor îndelungată şi corespunzătoare. Proiectul de Hotărâre privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor este în dezbatere publică până în 25 martie.



12