Angajatorii - obligaţi să asigure doar echipamente de lucru verificate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Angajatorii - obligaţi să asigure doar echipamente de lucru verificate

Politică 02 Septembrie 2006 / 00:00 873 accesări

De la 1 octombrie, angajatorii sînt obligaţi să asigure măsuri suplimentare pentru siguranţa salariaţilor la locurile de muncă, prin asigurarea echipamentelor corespunzătoare. Pe baza noilor prevederi legale, angajatorii au şi obligaţia de a verifica periodic echipamentele de lucru care, prin deteriorare, pot genera situaţii periculoase pentru sănătatea şi securitatea salariaţilor. În acelaşi timp, actul normativ stabileşte o serie de cerinţe minime pe care trebuie să le îndeplinească echipamentele de muncă date lucrătorilor, dar şi dispoziţii de utilizare a echipamentelor, inclusiv a celor puse la dispoziţia angajaţilor pentru lucrări temporare la înălţime. Legea care transpune adaptarea directivei Comunităţii Economice Europene (89/655/CEE) privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă mai stipulează obligaţia Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei de a raporta oficialilor occidentali, la fiecare cinci ani, date cu privire la aplicarea dispoziţiilor hotărîrii, indicînd punctele de vedere ale partenerilor sociali.



12