Angela Merkel ia apărarea industriei germane în faţa exigenţelor de mediu ale UE

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Angela Merkel ia apărarea industriei germane în faţa exigenţelor de mediu ale UE

Monden 13 Septembrie 2013 / 00:00 290 accesări

Cu zece zile înaintea alegerilor din Germania, cancelarul Merkel a luat apărarea industriei auto germane în faţa exigenţelor în materie de protecţie a mediului ale UE, inaugurând, ieri, Salonul Auto de la Frankfurt. Destinsă şi zâmbitoare, în pofida trăsăturilor trase, cancelarul german, care se află în linie dreaptă în campania sa electorală, a parcurs standurile constructorilor germani şi chiar a urcat la bordul unei maşini Golf a fabricantului Volkswagen, un vehicul 100% electric, care marchează ambiţiile numărului 2 european în acest domeniu. Oficialul german, care a recunoscut totuşi recent că nu a mai pus mâna pe volan de mult timp, s-a aplecat deasupra capotelor mai multor maşini, admirându-le motoarele, spre marea bucurie a patronilor de la Mercedes-Benz, BMW sau Porsche.

În discursul rostit cu prilejul inaugurării Salonului de la Frankfurt, Angela Merkel, care este favorită la obţinerea unui al treilea mandat, în alegerile din 22 septembrie, şi-a exprimat sprijinul faţă de industria auto naţională, un pilon al economiei europene, lăudându-i meritele în materie de locuri de muncă şi inovaţie. Deşi este o apărătoare puternică a constructorilor din ţara sa în bătălia dusă de aceştia cu oficialii de la Bruxelles pentru modificarea unui text aflat în curs de elaborare, care reglementează emisiile de CO2 în Europa, cancelarul a lansat un apel la găsirea unui echilibru rezonabil între protecţia mediului şi interesele economice. Cancelarul german a intervenit recent pe lângă partenerii europeni, încercând să modifice textul care prevede reducerea emisiilor de CO2 la 95 g/km la maşinile noi, din 2020. Angela Merkel şi-a confirmat totodată ambiţia de a avea un milion de maşini electrice pe şoselele din Germania până în 2020, obiectiv considerat nerealist de numeroşi experţi. Doar 7.000 de maşini electrice erau în circulaţie în Germania la începutul anului, faţă de 30 de milioane de vehicule care funcţionează cu benzină. Acelaşi sprijin ferm pentru un sector în care sunt angajate circa 750.000 de persoane în Germania a fost exprimat şi de Matthias Wissmann, preşedintele federaţiei germane automobilistice (VDA).

Taguri articol


12