Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a deschis pe 14 iunie, în stațiunea Mamaia, “Comandamentul Litoral 2016”, care va funcționa în perioada 15 iunie - 15 septembrie, cu scopul de a preveni și a combate practicile care dăuneaza vieții și sănătății consumatorilor. În tot acest timp, oficialii de la ANPC prezenți au precizat că se vor desfășura acțiuni de control, de preluare și cercetare a reclamațiilor, acțiuni de informare și educare a consumatorilor, precum și consiliere gratuită a operatorilor economici pentru aplicarea corectă a legislației din domeniu.
AICI PUTEȚI FACE RECLAMAȚII
ANPC anunță turiștii că au la dispoziție 3 locații unde pot depune reclamații sau sesizări în legătură cu nerespectarea drepturilor în calitate de consumatori. Acestea sunt:
Mamaia (telefon 0241/831.933) - pentru stațiunile Mamaia și Năvodari; Neptun (telefon 0241/731.900) - pentru stațiunile Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, 2 Mai, Vama Veche; Costinești (telefon 0241/734.910) - pentru stațiunile Costinești, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla și 23 August.
Evenimentul a fost precedat de o întâlnire a vicepreședintelui ANPC Răzvan Adrian Florescu și a directorului general ANPC Paul Anghel cu reprezentanți ai patronatelor din turism, precum și de o sesiune de consiliere a operatorilor economici care desfășoară activități comerciale pe Litoral.
„DUPĂ 20 IUNIE VOM FUNCȚIONA CU CASA ÎNCHISĂ“
Președintele Asociației Patronale Mamaia, Nicolae Bucovală, s-a arătat optimist în ceea ce privește activitatea noului sezon estival, dar în același timp vrea ca totul să se desfășoare fără probleme pentru turiști. „Vrem să punem la punct funcționarea unui sezon estival care se anunță full, cel puțin în unele stațiuni. Vom funcționa după 20 iunie cu casa închisă, spunem noi. A fost o discuție utilă, pe care noi, agenții economici, ne-o doream. Cei de la ANPC au fost primii care au răspuns cererilor noastre. Ne dorim ca anul acesta să nu avem evenimente majore”, a declarat Bucovală.
COMISARI DETAȘAȚI
Vicepreședintele ANPC, Răzvan Florescu, a asigurat că echipele de control își vor face treaba. „Vom avea comisari detașați din țară care vor lucra împreună cu colegii din Constanța. Trei-patru echipe vor fi pentru fiecare din cele 3 locații de pe litoral anunțate. Primele două săptămâni vor fi de consiliere a agenților economici, dar bineînțeles că acolo unde se vor constata și deficiențe se vor aplica anumite sancțiuni. Să sperăm că nu vor fi probleme”, a declarat Florescu.
LA FIECARE HOTEL TREBUIE SĂ FIE AFIȘATE DATELE DE CONTACT UNDE TURIȘTII ÎȘI POT SPUNE NEMULȚUMIRILE
DESPRE CAZARE
Verile trecute, mulți turiști au reclamat că ora de cazare stabilită de unii hotelieri nu este potrivită și că trebuie făcut ceva în acest sens. De exemplu, unele unități au afișat ca oră de cazare chiar și 18.00. În acest sens, atât reprezentanții ANPC cât și cei din Turism au explicat că stabilirea orei este la latitudinea operatorului economic și că totul este ca turistul să fie informat din timp pentru a nu apărea probleme. Bucovală a subliniat că hotelierii nu stabilesc orele de cazare după bunul plac și că o fac pentru că se lucrează pe serii foarte mari. „Sunt și câte 100 de camere de pregătit într-o serie. Ne trebuie o perioadă de curățenie, dezinfecție. Nu știți ce se poate întâmpla într-o cameră de hotel și ce găsim după 5 - 6 zile de stat. Și, în plus, dacă sunt 40 de grade C afară, îi culegem de pe plajă pe turişti. Alergăm după ei, îi sunăm să vină să elibereze camerele. Ne trebuie cel puțin 30 de minute să pregătim o cameră pentru că, dacă nu o pregătim cum trebuie, primim reclamații”, a spus Bucovală. Turiștii care urmează să fie cazați nu sunt lăsați să aștepte afară cu bagajele, asigură el. „Prioritate au familiile cu copii mici, dar de regulă se păstrează ordinea în care au sosit. Îi lăsăm să meargă la plajă, le ținem bagajele, pentru că hotelurile au camere speciale pentru bagaje. Îi anunțăm imediat ce se eliberează camerele”, a adăugat Bucovală.