ANPC a descoperit nereguli la comercianţii de apă minerală

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Reclamă mincinoasă

ANPC a descoperit nereguli la comercianţii de apă minerală

Social 22 August 2011 / 00:00 685 accesări

CUM SĂ PĂCĂLEŞTI CLIENTUL Mai toţi comercianţii se ghidează în afaceri după principiul “Reclama este sufletul comerţului”. Aşa o fi, însă s-a dovedit de multe ori că reclama nu corespunde realităţii, aşa încât mulţi consumatori s-au trezit că “au luat plasă” cumpărând produsul promovat. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) ne atrage atenţia că etichetele şi ambalajele frumos colorate, care îţi iau ochii, conţin, însă, de multe ori, informaţii neadevărate. Din această cauză, comisarii ANPC ne sfătuiesc să nu credem chiar tot ce scrie pe etichete. Inspectorii ANPC au efectuat recent un control la producătorii şi distribuitorii de ape minerale naturale. Ei au descoperit că firma Carpathian Springs SA Vatra Dornei, care îmbuteliază apele “Aqua Carpatica”, folosea o reclamă “mincinoasă” pentru a-şi vinde apa minerală. Pe etichetă, societatea oferea consumatorilor “cea mai pură apă minerală din lume” deşi, susţin inspectorii de control, producătorul nu a putut proba cu documente oficiale dacă mesajul este adevărat sau nu.

ATENŢIE DE UNDE CUMPĂRAŢI ANUMITE PRODUSE “Consumatorii trebuie să fie atenţi când achiziţionează un produs şi, în primul rând, să cumpere din magazine autorizate, nu de la colţ de stradă, astfel încât să se asigure că produsul este sigur pentru consum”, a declarat Constantin Cerbulescu, preşedintele ANPC. Acesta a adăugat că printre cele mai multe nereguli constatate la comercianţii de apă se numără modalitatea necorespunzătoare de depozitare a sticlelor şi modul de etichetare a produselor. De exemplu, inspectorii reclamă faptul că sticlele de apă sunt ţinute la soare şi nu în depozit cum ar trebui, unele sortimente fiind expuse la vânzare deşi erau expirate. În plus, multe etichete sunt rupte în urma transportului şi, din acest motiv, clienţii nu mai pot citi ce scrie pe ambalaj. Totodată, pe multe dintre sticlele aflate la vânzare nu era precizat locul în care este exploatată sursa de apă şi nici conţinutul de dioxid de carbon din produs. În urma neregulilor, comisarii ANPC au dispus retragerea definitivă de la comercializare a circa 27.600 de litri de apă minerală naturală şi apă de izvor în valoare de peste 440.000 de lei, la nivel naţional. Totodată, au fost opriţi temporar de la vânzare peste 4,5 milioane de litri de apă minerală naturală, apă de izvor şi apă de masă în valoare de 5,5 milioane de lei, până la remedierea deficienţelor.



12