După ce ANRE a anunţat că se permite schimbarea furnizorului de energie cu factura neachitată, Asociaţia Furnizorilor de Energie Electrică din România (AFEER) a reacţionat declarând, într-un comunicat, că ANRE îndeamnă clienții la neplată. „AFEER reiterează propunerea ca, înainte de a-şi schimba furnizorul, un client final să plătească toate facturile, mai puţin pentru ultima lună de consum. Susținem orice măsură care vizează îmbunătățirea serviciilor la clienții corecți, dar nu înțelegem acest îndemn la neplată", potrivit unui comunicat al Asociației. ANRE a aprobat, joi, un ordin privind procedura de schimbare a furnizorului de electricitate, care prevede, printre altele, posibilitatea înlocuirii firmei de furnizare în orice zi calendaristică, scurtarea procedurii şi eliminarea condiţiei privind plata facturii. Printre modificările aduse prin acest ordin se numără eliminarea posibilităţii suspendării procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică, în urma neachitării facturilor de energie electrică, precum şi prevederea explicită a faptului că schimbarea furnizorului este gratuită, fiind interzisă perceperea oricăror taxe sau tarife legate de parcurgerea etapelor specifice. AFEER precizează că furnizorul de energie electrică își asumă un risc pentru ultima factură pe care urmează să o emită, iar decizia ANRE ar putea conduce la impunerea de către furnizori a unor garanții financiare, care măresc costurile şi sunt greu de constituit de către unii consumatori. AFEER mai arată că un furnizor care cumpără energie electrică de la un producător de pe bursa de energie OPCOM trebuie să plătească producătorului în primele șapte zile ale lunii următoare, în timp ce consumatorul final are la dispoziție 60 să achite factura emisă de furnizor.