Anul trecut, peste 50% dintre apelurile la 112 au fost false

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Anul trecut, peste 50% dintre apelurile la 112 au fost false

Social 10 Februarie 2017 / 17:31 753 accesări

Aproximativ 59% din cele 14.600.440 de apeluri primite anul trecut la numărul unic european de urgență 112 sunt false, iar în luna ianuarie a acestui an procentul a fost de 53,97%, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european, relevă o statistică a Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). "Statistica pe 2016 realizată de STS arată că la 112 au fost primite peste 14.600.440 de apeluri. Dintre acestea, 8.552.087 (58,57%) au fost false și 6.048.353 (41,43%) reale. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanță - 3.781.205 (60,28%), Poliție - 1.364.808 (21,76%), ISU-SMURD - 933.622 (14,88%) și Jandarmerie - 184.606 (2,94%)", se arată într-un comunicat al STS în contextul marcării sâmbătă a Zilei Europene a Numărului de Urgență 112. Potrivit sursei citate, din punctul de vedere al apelurilor false, județele Covasna, Mureș și Gorj ocupă primele locuri ca procent din totalul apelurilor.

Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,94 secunde și a fost înregistrat în cazul a 93,6% din totalul apelurilor, la care timpul de răspuns a fost sub 10 secunde, situându-se la nivelul performanțelor europene în materie. "Pe luna ianuarie 2017, din totalul de 1.199.680 de apeluri, 552.256 (46,03%) au fost reale și 647.424 (53,97%) false. Urmare a constatărilor făcute de autoritățile statului, 15.847 de cetățeni au fost sancționați conform legii pentru apeluri false și abuzive către numărul 112 (anul 2016 și ianuarie 2017). Cele mai multe sancțiuni au fost aplicate în Teleorman, București și Prahova", precizează STS.

În urma campaniilor de educare și informare desfășurate de Serviciul de Telecomunicații Speciale, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 30% și se situează la circa 58 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european, menționează STS. "România face parte dintre cele cinci state membre care reprezintă exemple de bună practică și este una dintre puținele țări membre UE în care 112 este număr unic de urgență. Eurobarometrele Comisiei Europene, referitoare la numărul unic european de urgență 112, arată că România a făcut progrese remarcabile în administrarea și dezvoltarea Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență și se află pe primele locuri în ceea ce privește informarea și educarea populației în UE", afirmă STS.

Serviciul de Telecomunicații Speciale este organul central al statului care administrează, exploatează, întreține și dezvoltă Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență (SNUAU). STS continuă acțiunile de informare-educare pe tema 112, prin organizarea de vizite ale elevilor și studenților în centrele de primire apeluri de urgență din București și din țară, diseminarea de noi informații de interes public și materiale de promovare, inclusiv prin intermediul rețelelor sociale. Numărul pan-european de urgență 112 a fost creat în 1991, în România devenind operațional în 2005. Începând cu anul 2008, 112 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgență (ambulanță, pompieri și poliție) în orice țară a Uniunii Europene.

Apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgență 112 sau transmiterea de mesaje false la numărul 113 constituie contravenții, iar faptele sunt sancționate cu amendă de la 500 la 1.000 de lei.

Taguri articol


12