Producătorii, retailerii şi importatorii de anvelope din UE vor fi obligaţi ca, din noiembrie 2012, să ofere cumpărătorilor informaţii privind eficienţa energetică, aderenţa pe carosabilul umed şi zgomotul produs de cauciucuri, potrivit unei noi directive europene. Acordul referitor la etichetarea anvelopelor, convenit joi noaptea, este în avantajul unor producători mari precum Michelin, dar nu şi al importatorilor de produse ieftine din Orientul Îndepărtat. Eforturile de reducere a rezistenţei la înaintare a anvelopelor au rolul să micşoreze consumul de carburanţi al vehiculelor, respectiv dependenţa UE de importuri, precum şi emisiile de gaze cu efect de seră. „Noul sistem de etichetare este o măsură directă cu mari avantaje pentru mediu şi consumatori”, a declarat Ivo Belet, care a reprezentat Parlamentul European în negocierile cu diplomaţii europeni. Din 2012, retailerii trebuie să afişeze informaţii privind aderenţa la carosabilul umed, eficienţa consumului de carburanţi şi zgomotul generat, reprezentate printr-un nor de ploaie, o pompă de benzină şi un megafon şi caracterizate prin clase de la A la G. “Economia de carburanţi compensează preţul mai mare al anvelopelor care, din cauza rezistenţei la înaintare, generează 20%-30% din consumul de energie al vehiculului”, se arată în textul acordului. Furnizorii de anvelope vor fi obligaţi să pună la dispoziţia utilizatorilor paginilor lor de Internet un link către un calculator al consumului de carburanţi, care să arate economiile obţinute prin folosirea unor produse performante energetic. Anvelopele pentru vehiculele off-road folosite în scopuri profesionale şi cele pentru curse vor fi exceptate de la respectarea directivei, iar cauciucurile pentru zăpadă vor avea, în următorii cîţiva ani, propria clasificare.