Consiliul Director trimestrial al Asociaţiei Oraşelor din România (AOR) s-a întrunit, în perioada 24 - 26 august, la Sulina, în cadrul unei şedinţe în care s-au dezbătut diverse teme care privesc interesul administraţiilor publice locale din oraşe, de la dezvoltarea economică, până la căutarea unor metode de creştere a calităţii vieţii prin dezvoltarea administraţiei publice. Potrivit unor surse participante la AOR, au fost analizate şi o serie de acte normative emise de Parlament şi de Guvern, care privesc administraţia publică locală. În acest sens, membrii AOR au spus că cele mai mari probleme ale primăriilor de oraşe sunt legate de lipsa de personal şi de fonduri, ca urmare a aplicării Ordonanţei nr. 63/2010, fără ca actuala Putere să ţină cont de calitatea, diversitatea şi nevoia de servicii publice. În cadrul AOR s-a mai adus în discuţie şi decizia actualului Guvern de a da autorităţilor locale cât mai multe competenţe, dar fără să le aloce şi resursele financiare necesare. În plus, primarii şi-au mai exprimat nemulţumirea şi faţă de decizia de desfiinţare a unor spitale, care lasă unele localităţi fără niciun serviciu de sănătate, cel mai bun exemplu în acest caz fiind oraşul Sulina, care este la câteva ore de cel mai apropiat spital. „Primarii sunt extrem de nemulţumiţi de desfiinţarea acestor spitale, pentru că cei de la Guvern au lăsat localităţile fără servicii medicale”, au spus surse participante la şedinţa AOR.