Eforturile făcute de SC RAJA SA Constanţa pentru a asigura consumatorilor apă potabilă în conformitate cu standardele stabilite de Comunitatea Europeană sunt egale cu zero, în condiţiile în care reţelele de apă potabilă aflate în subsolul majorităţii blocurilor de la nivelul judeţului Constanţa au peste 20 de ani vechime. Pentru a demonstra constănţenilor că apa potabilă furnizată de societate întruneşte, într-adevăr, parametrii de calitate, RAJA a demarat, începând de ieri, campania „Apa este viaţă”, care se va derula până la sfârşitul lunii mai, în oraşele Constanţa, Mangalia şi Medgidia. Campania se va desfăşura în 90 de puncte din cele trei oraşe: 60 în Constanţa şi câte 15 în Mangalia şi Medgidia. La nivelul municipiului Constanţa vor fi montate corturi în şase puncte, unde constănţenii care vor dori vor putea să bea apă direct din reţeaua centralizată administrată de RAJA. „La nivelul acestor corturi, amplasate toate la intrările în blocuri, există un robinet legat la reţeaua stradală exact înaintea apometrelor blocurilor respective. Astfel, în fiecare zi a campaniei, între orele 12.00 şi 18.00, cetăţenii din zonă vor putea bea apă potabilă aşa cum este ea furnizată de societatea noastră şi vor putea face diferenţa între apa din reţeaua stradală şi apa care ajunge la robinetele din apartamente după ce aceasta a trecut prin instalaţiile vechi şi de peste 40 de ani”, a declarat directorul general al SC RAJA SA, Felix Stroe.
LA FEL CA APA PLATĂ. Ieri au fost montate primele şase corturi, două dintre acestea fiind în zona Spitalului Judeţean Constanţa şi în zona Dacia. Deşi sceptici la început, constănţenii care au trecut prin zonele respective s-au încumetat să bea de la robinetul care aducea apă direct din conducta RAJA. „Diferenţa de gust este evidentă. Acasă nu pot să beau apă de la robinet, cumpăr apă plată. Dar apa pe care am băut-o acum este la fel ca cea plată. Mi-ar plăcea ca vecinii să fie de acord cu înlocuirea ţevilor din subsol, pentru a nu mai da bani pe apa plată”, a declarat Elena Nasta. Campania „Apa este viaţă” se va derula anual în diverse localităţi unde RAJA asigură alimentarea cu apă şi urmăreşte conştientizarea şi convingerea abonaţilor că apa livrată de societate respectă şi se încadrează în cele mai riguroase standarde de calitate.
CONTROALE ANUALE. Dovadă a calităţii apei potabile furnizate, societatea constănţeană a obţinut, încă din 2008, certificarea sistemului de management al siguranţei alimentului în conformitate cu cerinţele standardului ISO 22000:2005. „Mai exact, potrivit acestei certificări, apa este tratată ca aliment. Pentru menţinerea acestei certificări, societatea noastră este auditată de două ori în fiecare an pentru calitatea apei potabile furnizată”, a spus Felix Stroe. Apa furnizată constănţenilor, dar nu numai, este extrasă de la adâncimi cuprinse între 120 şi chiar 1.000 metri, din cele peste 400 de puţuri/foraje de extragere a apei din subteran amplasate pe cele 91 de surse de adâncime. Mai mult, RAJA a introdus, în premieră naţională, tehnologia cu raze ultraviolete pentru dezinfecţia apei. Aceasta este o metodă sigură pentru tratarea apei, ce nu foloseşte adaosuri chimice şi implicit nu afectează mediul înconjurător.