Clienţii utilizatorilor de telefonie mobilă care vor iniţia apeluri abuzive către serviciul de urgenţă 112 vor primi un mesaj scris de avertisment pe terminal. Această măsură este prevăzută într-un proiect de decizie al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii (ANC), prezentat pentru dezbatere publică. Mesajul transmis clienţilor va avea următorul conţinut: „Aţi apelat abuziv serviciul de urgenţă 112. Veţi suporta rigorile legii”. Într-un comunicat de presă al ANC se precizează că s-a ţinut cont de faptul că peste 90% din apelurile abuzive sînt iniţiate din reţelele publice mobile de telefonie, urmărindu-se în principal descurajarea apelurilor abuzive din aceste reţele. ANC a prezentat, ieri, spre consultare publică, proiectul de decizie care stabileşte condiţiile de realizare a comunicaţiilor către Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU), precum şi măsurile necesare pentru a se realiza localizarea apelantului în reţelele publice mobile. Proiectul de decizie stabileşte drepturile şi obligaţiile tuturor părţilor implicate în rutarea apelurilor către serviciul de urgenţă 112 precum şi condiţiile şi formatul în care furnizorii pun la dispoziţia administratorului SNUAU, Serviciul pentru Telecomunicaţii Speciale (STS), bazele de date care conţin informaţiile necesare pentru localizarea şi identificarea utilizatorilor care apelează 112. Proiectul de decizie poate fi consultat pe pagina de Internet a ANC, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri pînă la 6 octombrie. Potrivit reprezentanţilor Ministerului Comunicaţiilor, SNUAU va face posibilă, pînă la finele lunii noiembrie, localizarea apelurilor efectuate de pe telefoane mobile din toate reţelele operatorilor de profil. La nivelul anului 2007, numărul apelurilor false către 112 s-a ridicat la 33 de milioane, dintr-un total de 39 de milioane.