Data de aplicare a noii taxe auto şi de începere a procedurilor de restituire a banilor pentru proprietarii de maşini a deveni incertă, deoarece termenul de 1 iulie 2011 a fost eliminat din proiectul de lege care nu poate intra în dezbaterea Parlamentului decât spre finalul anului. Proiectul de lege privind noua taxă auto prevedea, în forma redactată, ca taxa să fie redusă cu aproape 30% de la 1 iulie 2011, dată de la care să înceapă şi procedurile de restituire a unei diferenţe de bani către proprietarii de maşini deja înmatriculate în ţară. Proiectul indica, astfel, în mod distinct, că noile reguli vor intra în vigoare la 1 iulie 2011, deşi acesta presupunea inclusiv obţinerea aprobării Parlamentului într-un interval extrem de scurt, de doar două săptămâni. Documentul a fost însă refăcut, prin eliminarea datei de 1 iulie 2011, fără să fie avansat un alt termen, astfel că momentul la care ar urma să fie introdusă taxa auto redusă cu 30% şi să înceapă restituirea banilor a devenit incert. Pentru a intra în vigoare, proiectul de lege privind noua taxă auto şi restituirea banilor trebuie aprobat atât de Guvern, cât şi de Parlament. Vacanţa parlamentară începe însă în iulie şi va dura până în septembrie, astfel că dezbaterile din legislativ asupra proiectului pot începe cel mai devreme în toamna acestui an. Mai mult, procedura de restituire a banilor va fi stabilită prin norme metodologice, aprobate în termen de 30 zile de la data publicării legii în Monitorul Oficial. Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a UE a arătat că taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia UE întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României.